کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نباید از فتنه‌ها در آخرالزمان ترسید/روحیه امید به آینده را تقویت کنیم

خبرگزاری فارس , 16 بهمن 1397 ساعت 5:16

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما غصه‌ها نفوذی‌ها را نمی‌خوریم، براساس روایات نباید از فتنه‌ها در آخرالزمان ترسید، در زمان کنونی هر کسی که حرف غلط بزند، به سرعت رسوا می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان با اشاره به لزوم دوری از طاغوت اظهار کرد: براساس احکام اسلامی، اجتناب از طاغوت جزو موارد ضروری برای مسلمانان است، طاغوت کسی است که برخلاف فرمان خدا، قدرت را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: اجتناب از طاغوت جزو دین است و آموختن احکام اجتناب از طاغوت برای همه مسلمانان واجب است، کسی نمی‌تواند که ادعای دینداری داشته باشد، ولی از طاغوت اجتناب نکند، باید بدانیم که چگونه طاغوت‌ها عوامل خودشان را در بخش‌های مختلف در جهان نفوذ می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: پذیرفتن سلطه کفار بر مسلمانان حرام است، استعمار به معنای اشغال نظامی دوره اش گذشته است، اما استعمار فرانو در واقع تحمیل قوانین توسط مستکبران به کشورهای جهان برای استعمار است که این قوانین توسط خود مستکبران هم رعایت نمی‌شود، در این راستا باید دریابیم که کدام یک از قراردادها استعماری هستند تا از قراردادهای استعماری و در واقع طاغوت اجتناب کنیم.

پناهیان بصیرت سیاسی داشتن را گاهی واجب شرعی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حساسیت سیاسی به کاپیتولاسیون شروع شد، چون سلطه طاغوت بر جامعه اسلامی حرام است، کوتاه آمدن در مقابل دشمن و نفوذی‌ها زمینه را برای ناامنی در یک جامعه به وجود می‌آورد، روش‌های استعمار مستکبران در جهان پیچیده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: علت قیام امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون برای عمل به حکم شرعی نپذیرفتن سلطه کفار بر جامعه اسلامی بود، دانستن احکام و معارفی که منجر به شناخت طاغوت می‌شود، بر ما واجب است، اگر این دانش‌ها را بدانیم، قدر انقلاب اسلامی را بیشتر می‌دانیم و بیش از پیش از نظام جمهوری اسلامی حمایت خواهیم کرد.

پناهیان با اشاره به جایگاه شهدا در نظام اسلامی اظهار کرد: شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی فقط اجر شهادت را نبردند، بلکه برخی از پاداش آن‌ها به دلیل بصیرت دادن به دیگران و مشارکت در تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود فرمودند که مدیران نظام اسلامی اگر از رسالت‌های جهانی انقلاب اسلامی و مقدمه سازی برای ظهور امام زمان(عج) کوتاهی کنند، خائن هستند، ولی برخی از مقام‌های سیاسی به صراحت می‌گویند که به رسالت‌های جهانی انقلاب کاری ندارند، اینها راه برای سلطه طاغوت بر کشور باز می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه فزود: حساسیت‌های شرعی در عرصه سیاست دارای اهمیت زیادی هستند و فقها باید به سوالات در این خصوص پاسخ بدهند، اگر کسی جریان اجتناب از طاغوت را یاد بگیرد، به عشق انقلاب اسلامی کار می‌کند و در این راه فداکاری خواهد کرد، امام خمینی(ره) سستی در نظام اسلامی را مصداق ضد انقلاب بودن می‌دانستند، به نظر ایشان حفظ این نظام از اوجب واجبات است.

پناهیان انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای حرکت‌های انقلابی در جهان دانست و تصریح کرد: باید برای تقویت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم، این نظام،پرچم اجتناب از طاغوت را در جهان برافراشته است.

وی ادامه داد: برخی از افراد آمریکا را کدخدای جهان می‌دانند، آن‌ها ساده لوح هستند، رهبر معظم انقلاب اخیرا از افول آمریکا در جهان سخن به میان آوردند، امام خمینی(ره) بیش از سه دهه پیش آمریکا را به شیر پیری تشبیه کردند که حتی توان عربده کشیدن را هم ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار غضب نسبت به دشمنان و نفوذی‌ها، باید روحیه امید به آینده را داشته باشیم، ما غصه‌ها نفوذی‌ها را نمی‌خوریم، براساس روایات نباید از فتنه‌ها در آخرالزمان ترسید، در زمان کنونی هر کسی که حرف غلط بزند، به سرعت رسوا می‌شود.

پناهیان با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدای این انقلاب عاشورایی بود، اما ادامه انقلاب فاطمی است، رزمندگان در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند که امام امت غریب بماند و بسیاری از عملیات‌ها با رمز یا زهرا(س) و در ایام فاطمیه اجرا شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74225

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74225/نباید-فتنه-ها-آخرالزمان-ترسید-روحیه-امید-آینده-تقویت-کنیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir