سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 74237
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندار:

خدمات بهداشتی و اورژانسی روستاهای قم ارتقاء یابد

قم نيوز : استاندار قم گفت: خدمت رسانی به روستاییان، کشاورزان و دامداران از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است، از این رو سطح کمی و کیفی خدمات گوناگون مناطق روستایی استان بویژه بهداشتی و اورژانسی باید ارتقا پیدا کند.
خدمات بهداشتی و اورژانسی روستاهای قم ارتقاء یابد
خدمات بهداشتی و اورژانسی روستاهای قم ارتقاء یابد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست درآیین بهره برداری از طرح های عمرانی و آبرسانی بخش سلفچگان قم در مسجد روستای یکه باغ از توابع این بخش اظهار داشت: روستاییان در جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس در خط مقدم میدان مبارزه و جهاد بودند، و امروز نیز به عنوان قشر مولد جامعه نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دارند.

وی با اشاره به اجرای نظام ارجاع در قالب طرح تحول سلامت و نقش آن درتامین نیازهای درمانی روستاییان خاطرنشان کرد: این طرح باید امکان دسترسی ساکنان روستا به امکانات درمانی در شهر را بیش از پیش فراهم کند.

در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت برای 100 هزار تن از ساکنان روستایی این استان تشکیل و اطلاعات درمانی و سلامت آن ها در این پرونده ها ثبت شده است.

در حال حاضر 14 مرکز خدمات جامع سلامت و 58 خانه بهداشت در روستاهای قم در چهارچوب طرح تحول سلامت فعال هستند.

طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد. 

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از چهار طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در بخش سلفچگان قم با اعتبار بیش از 36 میلیارد ریال گفت: هدف از اجرای این طرح ها ارائه خدمت به روستاییان می باشد.

در سفر استاندار قم به بخش سلفچگان چهار طرح عمرانی شامل ساختمان دهیاری روستای چشمه علی با 800 میلیون ریال اعتبار، خانه بهداشت روستای نیزار با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، منبع آب ذخیره فضای سبز شهر سلفچگان و بوستان پیامبر اعظم (ص) با اعتبار چهار میلیارد و 400 میلیون ریال و طرح آبرسانی به روستاهای یکه باغ و سنجگان با اعتبار 28 میلیارد و 322 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: در چهار چوب برنامه های بالادستی و با هدف توسعه روز افزون استان برنامه های متعددی طراحی و در شورای برنامه ریزی به تصویب رسیده که بخشی از آن مشمول محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی در مناطق روستایی است.

قم دارای 365 روستا و آبادی است که 229 روستای آن دارای سکنه، 127 روستا دارای شورا و 107 روستا دارای دهیاری با جمعیتی بالغ بر 62 هزار تن است.

اختصاص 2 هزار متر زمین از طریق بخش خصوصی برای احداث سالن ورزشی در روستای یکه باغ، الحاق زمین ملی به بنیاد مسکن استان جهت واگذاری برای ایجاد مجتمع های دامپروری و کارگاهی، تخصیص یک میلیارد ریال برای حفر قنات و همچنین جدول گذاری و آسفالت معابر روستای یاد شده توسط دهیاری و بنیاد مسکن از جمله مصوبه های سفر استاندار به سلفچگان بود.

این بخش دارای 60 روستا با 9 هزار و 920 جمعیت یکی از بخش های پنجگانه استان و در 40 کیلومتری شهر قم واقع است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccmiqm.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما