کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال آینده؛

راه آهن سراسری به گمرک قم متصل می‌شود/ترخیص ۳۹۰۰ خودرو از سلفچگان

خبرگزاری مهر , 16 بهمن 1397 ساعت 12:58

مدیر کل گمرکات استان قم گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای اتصال راه آهن سراسری به گمرک استان قم تخصیص یافته که این طرح تا هفته دولت سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.


به گزارش قم نیوز محمد خلیلی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مصلای قدس قم برگزار شد طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ابتدا دو گمرک امانات پستی و گمرک سلفچگان زیر نظر گمرک قم قرار داشت.

وی افزود: پیش از انقلاب فقط چهار گمرک و آنها در مرزهای کشور وجود داشت این در حالی است که پس از انقلاب علاوه بر استقرار گمرک در تمام مراکز استان‌ها در برخی شهرستان‌ها که دارای ظرفیت‌های صادراتی خاصی هستند دفترهای گمرکی نیز دایر شده است.

مدیرکل گمرکات استان قم با بیان اینکه کالاها در سه مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می‌گیرند تصریح کرد: تنها کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند نیاز به بازدید فیزیکی خواهند داشت.

خلیلی با بیان اینکه هم اکنون تمام رویه‌های گمرکی قم به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود ابراز کرد: با ایجاد سامانه جامع گمرک میانگین زمانی ترخیص کالاها در گمرکات قم از سه روز به سه ساعت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت با سیاست‌های انقباضی ورود یک هزار و ۳۳۹ قلم کالا را به کشور ممنوع کرده است اما  درآمد گمرک افزایش داشته و در ۱۰ ماه نخست امسال درآمد گمرکات قم بیش از ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده است.


سلفچگان از جمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان قم است

مدیرکل گمرکات استان قم با بیان اینکه گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم یکی از فعال‌ترین گمرکات کشور و از جمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان است، افزود: این منطقه از جمله مزیت‌های بارز اقتصادی کشور است که با اتصال به راه آهن سراسری به تولیدکنندگان اقتصادی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان سومین منبع درآمدی کشور است، گفت: ما  وظیفه حمایت از کالای داخلی و حمایت از مصرف کنندگان را به عهده داریم و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارز به جرایم سازمان یافته و مبارزه با پولشویی از دیگر وظایف گمرک است.

خلیلی اظهار داشت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی مجری قوانین و بخش نامه‌های هیأت دولت و قانون مصوب مجلس است و نمی‌تواند بر اساس سلیقه شخصی تصمیم گیری کند.

وی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای اتصال راه آهن سراسری به گمرک این استان تخصیص یافته است که این طرح تا هفته دولت سال ۹۸ تکمیل خواهد شد که درصورت اتصال گمرکات قم به راه آهن سراسری، ترخیص ۱۰ درصد از گمرکات تهران به استان‌های همجوار منتقل می شود.


قم در سال ۹۴ و ۹۵ رتبه اول واردات خودرو به کشور را داشت

مدیرکل گمرکات استان قم اشاره به توقف ۱۳ هزار دستگاه خوردو در گمرکات کشور مطرح کرد: از این تعداد، ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم متوقف شده است که به زودی ترخیص می‌شود.

وی با بیان اینکه کل خودروهای متوقف شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به صورت قانونی وارد شده‌اند، گفت: ۶ هزار خودرو در سال ۹۶ به صورت غیرمتداول ثبت سفارش شده که تنها ۴۹ دستگاه مربوط به منطقه سلفچگان است.

خلیل افزود: در سال ۹۴ و ۹۵ ، قم رتبه اول واردات خودرو به کشور را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که سالانه بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرو به این استان وارد و ترخیض شده است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 74244

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74244/راه-آهن-سراسری-گمرک-قم-متصل-می-شود-ترخیص-۳۹۰۰-خودرو-سلفچگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir