قم نيوز : امام‌جمعه مشهد بیان اینکه شهدای مدافع حرم و نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، داعش و آمریکا را به زانو درآورده‌اند، گفت: رؤسای آمریکا از ترس قتل‌عام شدن نیروهایشان بر خروج از سوریه دستور دادند درحالی‌که قبل از انقلاب مستشاران نظامی آمریکایی برای ملت ایران تصمیم می‌گرفتند.
شهدای مدافع حرم آمریکا را به زانو درآورده‌اند/فجر فاطمی نقطه کمال انقلاب است
شهدای مدافع حرم آمریکا را به زانو درآورده‌اند/فجر فاطمی نقطه کمال انقلاب است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در نشست گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب از آثار و برکات انقلاب فاطمی است و ما باید شکرگزار آن باشیم.

وی اضافه کرد: بالاترین عرض ارادت‌ها به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) توجه به فداکاری‌های آن هاست که از قرن‌های گذشته تا به امروز در توسعه دین اثرگذار بوده و بسیاری از برکات امروزی جامعه اسلامی در سایه مجاهدت‌هایی است که آن‌ها در زندگی سیاسی خود انجام داده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس چهل سالگی را نقطه کمال انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دهه فجر امسال مقارن با ایام فاطمیه شده و به فجر فاطمی لقب گرفته است چراکه این تقارن از حقایق خاصی برخودار است، گاهی اوقات سلسله رموزی در تقارن‌ها وجود دارد که با یک تعمق خالصانه می‌توان آن‌ها را کشف کرد.

وی بر لزوم بررسی تناسب میان انقلاب فاطمی و انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: این دو انقلاب یک هم‌سویی و هم‌نوعی با یکدیگر دارند و عدد چهل، عدد کمال است و این تقارن توجه دادن این دو انقلاب از نظر محتوایی است.

علم‌الهدی ادامه داد: هزار و 400 سال پیش حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل انحراف از مسیر ولایت قیام و تلاش کردند جامعه را در خط ولایت و امامت قرار دهند، ایشان می‌خواستند تداوم وحی و نبوت در جامعه اسلامی جریان داشته باشد تا امت اسلامی دچار گمراهی، تفرقه و انحراف نشود، قیام حضرت زهرا(س) در حقیقت یک انقلاب بود اگر حضرت خطبه فدکیه خواند به دلیل غصب یک مزرعه نبود بلکه برای نجات اسلام در مقابل یک انحراف بود.

وی افزود: حرکت حضرت زهرا(س) یک حرکت سیاسی و اجتماعی در راستای دگرگون‌سازی جامعه بود چراکه ایشان می‌خواستند امت اسلامی را از ظلمات و گمراهی به سمت صراط مستقیم الهی بازگردانند.

این استاد برجسته حوزه اظهار کرد: بعد از رحلت نبی اسلام مدیریت جامعه اسلامی باید به واسطه ولایت حفظ می‌شد اما این مدیریت با غصب ولایت به انحراف کشیده شد درحالی‌که رهبری امت و مدیریت جامعه اسلامی باید در راستای وحی و تداوم ولایت می‌بود و تنها شخصیتی که می‌توانستند مدیریت جامعه اسلامی را بر اساس اصول اسلامی و در خط وحی و نبوت بر عهده گیرند حضرت علی(ع) بودند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حرکت حضرت فاطمه زهرا(س) در راستای احقاق حق و حمایت از ولایت یک انقلاب به تمام معنا بود و ندای حق امروز در عالم به برکت انقلاب ایشان گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز در شرایط بسیار حساس و بزنگاه تاریخی به نتیجه رسید، عنوان کرد: در دوران شاهنشاهی اساس و جریان براندازی دین در قالب مدرنیته در دنیا حاکم شده بود و تسلیت سوسیالیسم و لیبرالیسم غیرقابل تصور بود چراکه اعتقاد به خدا و دین باوری در جهان از بین رفته بود و افکار اومانیستی، لبیرالیسی و سکولاریسمی در شرق و غرب عالم سایه افکنده بود و دین اسلام در داخل مساجد و حسینیه‌ها به بند کشیده شده بود اما امام در مقابل ابرقدرت‌های عالم، استکبار جهانی و جریان‌های غیردینی قیام کردند و دین را از مساجد و حسینیه‌ها خارج و مقابل استکبار جهانی دین را حاکم کردند و معادلات جهانی را برهم زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: امام خمینی(ره) استکبار جهانی را به پرتگاه جهانی کشاند و امروزه این استکبار وحشت نابودی و انهدام خود را دارد؛ فجر فاطمی نامیدن چهلمین سالگرد این انقلاب هم دلایل و ملاک‌های خاصی دارد چراکه موضوع جرقه حاکمیت ولایت و امامت و تداوم رهبری امت اسلام بر خط وحی و نبوت توسط حضرت زهرا(س) رقم زده شد و در زمان انقلاب اسلامی ایران مهر ابطال بر حاکمیت استکبار جهانی کوبیده شد و استکبار در خطر  انهدام و نابودی قرار گرفت.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در راستای احقاق حق و تثبیت ولایت قیام کرد و مردم ایران نیز در انقلاب 57 به رهبری امام خمینی(ره) ریشه کمونیست، مارکسیست و کفر را از بین بردند و استکبار جهانی را منزوی کردند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) دین را به یک نقطه فعال ضد امپریالیسم تبدیل کردند، تصریح کرد: دکترین سیاسی امام خمینی(ره) در انقلاب 57 شرق را متحیر و غرب را به زانو درآورد و جایگاه فعلی ایران در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی، نانو، عمران و آبادانی همگی دستاورد نظام و دستاورد اصلی این انقلاب حاکمیت دین در معادلات بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، داعش و آمریکا را به زانو درآورده‌اند، عنوان کرد: رؤسای آمریکا از ترس قتل‌عام شدن نیروهایشان بر خروج از سوریه دستور دادند درحالی‌که قبل از انقلاب مستشاران نظامی آمریکایی برای ملت ایران تصمیم می‌گرفتند.

امام‌جمعه مشهد با تاکید بر اینکه امروزه آمریکا و اروپا از موشک‌های نقطه‌زن ایران اسلامی هراسان هستند، اضافه کرد: دستاورد اصلی انقلاب عزت مردم ایران در جهان است و این انقلاب متعلق به همه مردم مستضعف جهان است.

وی عظمت و ماهیت انقلاب را حاکمیت بخشی به دین اسلام دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی یک اهرم در دست انقلاب است و هدف اصلی، توسعه انقلاب و حاکمیت اسلام در جهان است و ما همچنان در میانه راه هستیم و بیداری اسلامی و توجه جهان به ولایت اهل‌بیت(ع) به عنوان اهداف اصلی دنبال می‌شود.

علم‌الهدی مطرح کرد: زمانی که دکترین سیاسی امامت و ولایت در جهان پذیرش شود و دنیا آمادگی و ظرفیت لازم را برای ظهور داشته باشد، عصر ظهور محقق خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcawun0.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما