چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 74291
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

جامعه المصطفی عقبه راهبردی جمهوری اسلامی است

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ظرفیت ارزشمندی در این مرکز وجود دارد،‌ گفت: جامعه المصطفی یکی از ثمرات انقلاب و عقبه راهبردی جمهوری اسلامی در دنیا است.
جامعه المصطفی عقبه راهبردی جمهوری اسلامی است
جامعه المصطفی عقبه راهبردی جمهوری اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی عباسی در دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: جامعه المصطفی تلفیقی از سازمان مدارس خارج کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی است که شناخته شده در فضای بین المللی است.

وی به عضویت جامعه المصطفی در اتحادیه‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: جامعه المصطفی در حقیقت بخش بین المللی حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود که به برکت انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به این که این مرکز ضمن اهتمام به صیانت از اصالت حوزوی، ارائه آموزش‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: جامعه المصطفی با بیش از ۵۰۰ مرکز تابعه و پیوسته سراسر عالم به صورت مستقیم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی حدود ۴۰ هزار نفر فارغ  التحصیل دارد، گفت: توجه به بدنه‌های آموزشی و معرفتی خانواده‌های طلاب از رویکردهای مهم جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام عباسی افزود: در آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان پیشتاز بوده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از غیر ایرانیان را با زبان، فرهنگ و ادب فارسی آشنا کرده‌ایم.

وی تأسیس بیش از ۲۵۰ گروه علمی در سه حوزه علمی را از دیگر رویکردهای المصطفی دانست و ابراز داشت: هم اکنون دانش پژوهانی از ۱۳۲ ملیت جهان در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: آموزش‌های بلند مدت، کوتاه مدت و دانشگاه مجازی از مهمترین بسترهای آموزشی مورد توجه این مرکز است.

وی بیان کرد: ظرفیت ارزشمندی در المصطفی وجود دارد و از یکی ثمرات انقلاب است که عقبه راهبردی جمهوری اسلامی در دنیا شمرده می‌شود و دیپلماسی علمی فرهنگی ما نیازمند چنین فضایی می‌باشد.

حجت الاسلام عباسی، گردشگری مذهبی و توجه به ظرفیت‌های این حوزه را مهم برشمرد و ابراز داشت: بخشی از ظرفیت گردشگری ایران مرهون تلاش طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی است.

وی با بیان این که هنوز بسیاری از سرمایه‌های علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی نقد نشده است، ابراز داشت: فعال سازی سرمایه‌های علمی و فرهنگی و توجه به ظرفیت‌های این عرصه نیازمند تلاش روز افزون همگانی است.


نهمین زبان شرکت‌ها در فضای مجازی هستیم

سورنا ستاری نیز در این دیدار با بیان این که ارتباط المصطفی با طلاب غیر ایرانی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اهمیت ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ضمن اهتمام به فعالیت‌های مرکز نوآوری‌ها در حوزه علوم انسانی، می‌توان مفاهیم ارزشمندی را برای تولیدات دانش بنیان به عنوان مؤلفه‌های فرهنگی و اقتصاد فرهنگی مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه در زبان شرکت‌ها در فضای مجازی نهمین کشور دنیا هستیم، گفت: زمینه مناسبی میان همکاری سازمان با المصطفی متصور است، لذا امیدواریم بتوانیم حداکثر استفاده را از این زمینه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccsiqm.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما