چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 74293
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت حجت‌الاسلام رحیمیان از چگونگی شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره)‌

قم نيوز : تولیت مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه حدود ۵۰ سال یار امام و رهبری بودم، گفت: در ابتدای نهضت امام خمینی (ره)، هیچ نیرو وحزبی او را حمایت نمی‌کردند و با دست خالی، سلطه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از بین بردند.
روایت حجت‌الاسلام رحیمیان از چگونگی شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره)‌
روایت حجت‌الاسلام رحیمیان از چگونگی شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره)‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسن رحیمیان در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن همایش علامه فضلی جامعه آل البیت العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) قبل از شروع نهضت و از 20 سالگی به ساختن روح و معنویت خود مشغول تعدیل و تعمق در عبادت بودند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) افزود: تلاوت و تعمق در قرآن و عشق به اهل بیت (ع) و ائمه معصومین در دل امام راحل وجود داشت و هیچ گاه کاسته نشد و خالصانه عبادت کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: امام راحل در طول زندگی خود از شهرت و معروفیت فرارمی کرد، تا کنون این چنین شخصیتی را ندیده‌ام که فردی، از معروفیت فرارکند و دنیا این چنین به او روی بیاورد و از مرجعیت فرار کند و این چنین گستره مرجعیت او جهانی شود.

رحیمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروزی ملت ایران علیه همه مستکبران جهان بود، افزود: در ابتدای نهضت امام خمینی (ره)، هیچ نیرو وحزبی او را حمایت نمی‌کردند و با دست خالی، سلطه 2500 ساله شاهنشاهی را از بین بردند.

وی افزود: در عرصه نهضت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امام خمینی (ره) با توکل بر خداوند و با شعار مبارزه با مستکبران، دل مستضعفان جهان را به دست آورد و روحیه به آنان داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در جنگ تحمیلی نیز دشمن با تمام توان خود به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران آمد و هدف آن‌ها اسقاط و یا تجزیه ایران اسلامی بود که هیچ یکی ازاهداف آن‌ها محقق نشد و هر آنچه ما امروز به آن دستیابی داریم از برکت دفاع مقدس است.

رحیمیان با ذکر چند خاطره از حضرت امام خمینی (ره) در نجف اشرف مبنی بر اینکه در مدت 13 سال تبعید ایشان به عراق بیش از 4500 بار به حرم امام علی (ع) مشرف شده بودند افزود: یک بار به دلیل نامعلومی برای ما، از رفتن به حرم منصرف شدند که پس از مدتی متوجه شدیم که سفیر شاه در عراق، فرشی را به حرم هدیه کرده ودر همان موقع بود که امام نمی‌خواستند در حرم حاضر باشند و سفیر شاه را ملاقات کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه زنان و مردان زیادی از ادیان و مذاهب مختلف به حضرت امام خمینی (ره) عشق می‌ورزیدند، گفت: در موضوع فلسطین که آن‌ها از اهل تسنن هستند دیدگاه امام، عدم سیطره دشمنان بر سرزمین‌های اسلامی و مبارزه با مستکبران است.

وی با اشاره به دورنگاه سیاسی و تحلیل امام که شوروی با تمام تجهیزات نظامی واطلاعاتی خود، از بین خواهد رفت گفت: نامه امام به گوربات شوف نامه ای تاریخی است که ایشان آنان را از نابود شدن نظام کمونیستی مطلع می‌کرد و آن‌ها متوجه آن نمی‌شدند.

رحیمیان بابیان اینکه حدود 50 سال یار امام و رهبری بودم، گفت: مقام معظم رهبری، نسخه مطابق با اصل حضرت امام خمینی (ره) هست و هر ویژگی که در امام می‌دیدم در شخصیت رهبری می‌بینم.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در 5 سال خدمتم در مسجد مقدس جمکران بیش از 15 بار عبادت‌های خالصانه مقام معظم رهبری را از نزدیک شاهد بودم و عبادت ایشان نیز بسیار شبیه امام راحل است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexw8f.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما