چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 74295
منبع : خبرگزاری تسنیم

۸۰ هزار وام کارگشایی به مددجویان قمی پرداخت شد

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: برای باز کردن گره‌های کوچک و بزرگ خانوارهای تحت پوشش، ۸۰ هزار فقره وام کارگشایی از ابتدای سال جاری پرداخت‌ شده است.
۸۰ هزار وام کارگشایی به مددجویان قمی پرداخت شد
۸۰ هزار وام کارگشایی به مددجویان قمی پرداخت شد
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار در نشست خبری چهلمین سالگرد انقلاب که در ستاد خبری نمایشگاه مصلی برگزار شد اظهار داشت:کمیته امداد امام 22 روز پس  از پیروزی انقلاب و باهدف رفع فقر و محرومیت قشر ضعیف جامعه تأسیس شد.

وی افزود: در این 40 سال به لطف الهی و با کمک مردم سراسر کشور کمیته امداد برکات زیادی در زمینه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش برای ایجاد اشتغال داشته است. از سال 74 که اداره کل کمیته امداد در استان قم شکل گرفت تعداد 25 هزار وام اشتغال به مددجویان تعلق‌گرفته است.

وی با اشاره به درمان بیش از 100 هزار نفر مددجو توسط بیمه کمیته امداد، خاطرنشان کرد: 10 درصد از ازدواج‌های انجام‌شده مددجویان از طرف کمیته امداد بوده که بخشی از جهیزیه و یا هزینه ازدواج آن‌ها توسط کمیته امداد و یا خیرین پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه یکی از خدمات کمیته امداد، ساخت و احداث مسکن در سراسر کشور بوده است، افزود: در قم طی این چند سال بیش از 2 هزار و 620 واحد مسکن احداث و به نیازمندان تحویل داده‌شده که در این راستا نزدیک به 20 هزار نیازمند از احداث مسکن بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 55 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، به‌صورت رایگان به سفر مشهد نائل شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 20 هزار و 300 خانواده خدمات و مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد، به بیش از 4 هزار دانش‌آموز در قم در حوزه آموزشی، تربیتی و فرهنگی خدمات تحصیلی ارائه می‌شود.

میرشکار با اشاره به آمار 41 هزارنفری افراد تحت پوشش کمیته امداد استان قم افزود: از جمله خدمات کمیته امداد می‌توان به 800 کمک‌هزینه ازدواج که از وام‌های 3 تا 5 میلیون بلاعوض و 5 میلیون وام ازدواج تشکیل‌ شده می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت انجام‌شده در سطح روستاهای استان اضافه کرد: در یکی از روستاهای اطراف استان 60 طرح به‌صورت مجموعه کامل در رابطه با تولید و پرورش پرنده‌های تزئینی اجرا و به کشورهای همسایه صادر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: تولید چیپس میوه توسط بانوان سرپرست خانواده  با 10 طرح آغاز شده و امیدواریم بتوانیم آن را تا پایان سال به 100 طرح برسانیم.

وی مراجعات مردم به کمیته امداد از ابتدای سال جاری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در 10 ماه اخیر 53 هزار و 300 نفر  به کمیته امداد مراجعه کردند که در این راستا مساعدت حضوری و اعطای وام انجام‌ شده است.

میرشکار با ابراز امیدواری برای برگزاری جشن توانمندی خانوارها تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 104 مورد از زوج‌هایی که در معرض جدایی بودند در قالب طرح دوباره زندگی، به زندگی مشترک بازگشتند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnx9u.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما