کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی: تعطیل کردن دروس در روزهای بین دو تعطیلی بدعت در حوزه است

خبرگزاری فارس , 17 بهمن 1397 ساعت 12:44

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اقامه نماز باران توسط آیت الله خوانساری گفت: وقتی ایشان نماز باران را اقامه کرد باران زیادی بارید و همین مسئله موجب شد افراد توده ای که گرفتار شک و شبهه در مسائل دینی شده بودند به یقین برسند.


به گزارش قم نیوز آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه نشست و برخاست با افراد عالم و دانشمند در حوزه دین موجب تقویت اخلاص و رفع شبهات می شود، افزود: در سال 1322 در قم خشکسالی شدیدی رخ داده بود و مزارع و باغات خشک شده بودند.

وی افزود: در آن زمان مردم خدمت آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری(ره) رسیده و از ایشان تقاضا کردند که نماز باران اقامه کنند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: بعد از اینکه ایشان نماز باران را اقامه کرد باران زیادی بارید و همین مسئله موجب شد افراد توده ای که گرفتار شک و شبهه در مسائل دینی شده بودند به یقین برسند.

این مرجع تقلید به نقش اخلاص در آموزه های دینی اشاره کرد و افزود: اخلاص در زندگی بزرگان دینی موج می زند و نمونه ای از اسوه های زهد و اخلاص آیت الله حجت بود.

وی در پایان با انتقاد از تعطیل شدن دروس در روزهای بین التعطیل تاکید کرد: متاسفانه این مسئله یک بدعت شده است؛ در روز یکشنبه 21 بهمن ماه دروس اینجانب برقرار بوده و قرار نیست که دروس تعطیل شود.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان اینکه تعطیل کردن دروس در روزهای بین  دو تعطیلی  یک بدعت در حوزه شده است تاکید کردند: روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه درس اینجانب برقرار است و  بنایی بر تعطیلی درس  در این روز نیست.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 74300

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74300/آیت-الله-سبحانی-تعطیل-کردن-دروس-روزهای-بین-دو-تعطیلی-بدعت-حوزه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir