کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ملت مومن و انقلابی حضوری یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن خواهند داشت

خبرگزاری فارس , 17 بهمن 1397 ساعت 15:30

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: امسال نیز ملت مؤمن و انقلابی به شکرانه نعمت اسلام، انقلاب و ولایت فقیه برای حفاظت از نظام اسلامی و به عنوان یک عمل صالح سیاسی، یکپارچه و یک صدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌نمایند.


به گزارش قم نیوز در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: انقلاب اسلامی که در اثر مجاهدت و ایمان مردم و رهبری حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) به وقوع پیوست اکنون در چهل سالگی خود به بلوغ و کمال رسیده است. این میراث بزرگ چون سیلی عظیم، خروشان و پرشتاب در حرکت است و با قدرت تمام سدهایی که دشمنان و مستکبران در مقابل جمهوری اسلامی قرار داده‌اند را درهم می‌شکند و با وحدت و بصیرت ملت، محاسبات غلط شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش در منطقه را نقش برآ‌ب می‌کند.

در این اطلاعیه تصریح شده است:40 سال ایستادگی و صبر انقلابی در برابر گسترده‌ترین توطئه‌ها و سهمگین‌ترین دسیسه‌ها جایگاه عظیمی به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان داده و ایران را خار چشم جبهه ظلم و استکبار کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: انقلاب عظیم ملت شهید پرور ما برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) و قیام عاشورا است و اینک چهلمین سالگردش با ایام فاطمیه و شهادت سیدة النساء العالمین (س) اولین مدافع حریم امامت و ولایت تقارن پیدا کرده است. ملت مؤمن ما ضمن برگزاری مجالس سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور قدرتمند و چشمگیر در همه شهرها و روستاها، چون همیشه به حمایت از نظام اسلامی بر‌می‌خیزند و وفاداری خویش را به راه امام بزرگوار و شهدای همیشه جاوید و رهبری حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای«مدظله العالی» چون همیشه در عمل ثابت ‌می‌نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله علیها) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان ضرورت تحلیل همه جانبه و نگاه کلان راهبردی به چهل سالگی انقلاب اسلامی، بر محورهای زیر تأکید می‌کند:

1.نهضت حسینی ما با هدف «دعوت الی الله» و نجات مستضعفین و تحقق حاکمیت «الله» شکل گرفته است. اکنون شرط بقا و حیات این نظام الهی وجود انگیزه‌های انقلابی، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است که حافظ عزت و عظمت ملت و جمهوری اسلامی خواهد بود.

2. ایمان به اسلام ناب محمدی، رهبری الهی حضرت امام خمینی‌(قدس سره) و خلف شایسته‌اش امام خامنه‌ای‌(دام‌ظله الوارف)، تقوا، صبر و بصیرت مردم از عناصر سازنده و تداوم بخش انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود که مسیر حرکت تمدن ساز انقلاب اسلامی را هموار‌تر خواهد کرد.

3.شعائر اسلامی، عزاداری‌ها و حضور گسترده در مجامع مذهبی، مساجد و نمازهای جمعه از جمله عواملی است که در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، نقش تعیین‌ کننده‌ای داشته است. امروز نیز تقویت و تجهیز ایمان و تقوا و پیگیری ارزش‌های الهی، طراوت و نشاط جامعه اسلامی را تضمین خواهد کرد. لذا آحاد مردم و مسؤولان باید با اتکا به خدا و وحدت کلمه، انسجام ملی، صمیمیت و صفای همگانی را در جامعه حاکم کنند و با تصمیم قاطع بر انجام وظایف الهی و اسلامی، به تقویت جبهه انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌های گسترده فرهنگی بپردازند.

4.تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است. لازم است تمام مسؤولان نظام با التزام به آرمان‌های انقلاب اسلامی و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، خدمت و تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم دو چندان کنند و با توجه به ظرفیت‌های داخلی و نیروهای جوان متعهد و کار آمد، فشار اقتصادی دشمن را ناکام بگذارند.

5. ویروس خطرناک اشرافیگری و دنیا طلبی، عدالت و سلامت نظام اسلامی را تهدید می‌کند. مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی باید شدیداً مراقب ظهور و رشد این عامل خطرناک باشند.

6.ملت ما به رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و تنگناهای معیشتی، همیشه در دفاع از انقلاب حاضر بوده‌اند و این حضور در صحنه و نهیب ملت ایران، معادلات دشمنان را به هم ریخته و آنان را وادار به عقب نشینی کرده است. مسئولان کشور شاکر و سپاسگزار این پدیده‌ی بی‌نظیر باشند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

7. امسال نیز همچون چهل سال گذشته ملت مؤمن و انقلابی ما، حوزه‌های علمیه، اساتید و فضلا، علمای بلاد و روحانیت بیدار همراه و همپای مراجع بزرگوار تقلید، به شکرانه نعمت اسلام، انقلاب و ولایت فقیه برای حفاظت از نظام اسلامی و به عنوان یک عمل صالح سیاسی، یکپارچه و یک صدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌نمایند.

امید است تحت ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) نظام مقدس جمهوری اسلامی راه خود را تا تحقق تمدن اسلامی چون گذشته، پویا و پرشتاب در مسیر شکوفندگی و رشد بپیماید.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74309

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74309/ملت-مومن-انقلابی-حضوری-یکپارچه-راهپیمایی-22-بهمن-خواهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir