چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 74314
منبع : خبرگزاری تسنیم

2 هزار میلیارد تومان برای پویایی اقتصاد قم تزریق شد

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: برای پویایی و رونق اقتصاد قم ۲ هزار میلیارد تومان به این استان تزریق‌ شده است و سال آینده بخش مهمی از واحدهای راکد استان به چرخه تولید بازمی‌گردند.
2 هزار میلیارد تومان برای پویایی اقتصاد قم تزریق شد
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: امیدآفرینی سرلوحه اقدامات و موضع‌گیری‌های مسئولان و مدیران استان باشد.

وی اهداف و توطئه‌های اقتصادی دشمنان را موردتوجه قرارداد و  افزود: امسال دشمن سعی کرده بوده که در درجه نخست چرایی و در درجه دوم  بقای انقلاب را با چالش همراه کند، نگاه استان در دهه فجر انقلاب با سال‌های گذشته تفاوت تر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اهمیت معرفی دستاوردهای انقلاب به مردم ابراز کرد: در دهه فجر امسال باید کارآمدی نظام را به مردم نشان داده و بر امید مردم بیفزایم، تزریق روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس از ویژگی‌ها و مزیت‌های تئوری‌های نظری انقلاب اسلامی است.

غضنفری با اشاره به برخی ابعاد کارآمدی نظام ابراز کرد: در حوزه عملکردی نیز اقدامات صورت گرفته در طول 40 سال گذشته قابل‌ مقایسه با قبل از انقلاب نیست، در استان قم تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت، گاز، برق و آب شرب برخوردار هستند.

وی با بیان ظرفیت‌های صنعتی استان قم اضافه کرد: بالغ‌ بر 2 هزار و 400 واحد صنعتی در قم مشغول فعالیت بوده که در مجموع 53 هزار شغل مستقیم را ایجاد کرده است، در حوزه تولیدات کشاورزی قم از مرحله سنتی عبور و وارد مرحله مدرن تولید محصول شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ابراز کرد: اتاق جنگ آمریکا در شرایط کنونی از وزارت خارجه به خزانه‌داری منتقل‌شده است، دشمن در هر جایی که احساس کند کشور در آن ضعف یا کمبودی دارد بر حجم فشارهای اقتصادی خود می‌افزاید.

غضنفری با اشاره به برخی از سیاست‌های مثبت ملی در بهبود وضعیت کسب‌وکار در سطح‌های استان کشور عنوان کرد: افزایش اختیارات استان و تفویض اختیارات لازم، رفع مشکلات تولید بر مبنای پیشنهاد مدیران استانی، واگذاری تصمیم‌گیری در مورد معادن و اموری ازاین‌دست از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصادی دولت و مجلس در ماه‌های اخیر بوده است.

وی تأکید کرد: برای پویایی و رونق اقتصاد قم 2 هزار میلیارد ریال به این استان تزریق‌شده است، در سال 98 رویکرد قم حفظ و حمایت از اشتغال موجود و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی، راکد و نیمه فعال است، سال آینده بخش مهمی از واحدهای راکد استان به چرخه تولید بازمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ابراز کرد: به هراندازه که آگاهی مردم از امور کشور بیشتر باشد همراهی آن‌ها نیز در تصمیم‌گیری‌های کلی بیشتر می‌شود، یکی از نیازهای اساسی استان تجدیدنظر در فرهنگ مصرف است.

غضنفری سیاست‌های استان برای بهبود فضای کسب‌وکار در سال 98 را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: سال 98 سالی متفاوتی از نظر اقتصادی و معیشتی در استان قم خواهد بود، مدیران باید در ایجاد حس امید و اعتماد به مردم بیش از گذشته فعال باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5pay.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما