پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 74350
منبع : خبرگزاری تسنیم

میزان درمان نازایی در قم از آمارهای جهانی بیشتر است

قم نيوز : سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی قم گفت: افتخار مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم درصد بالای موفقیت فرایند فرزندآوری است.
میزان درمان نازایی در قم از آمارهای جهانی بیشتر است
میزان درمان نازایی در قم از آمارهای جهانی بیشتر است
به گزارش قم نیوز لیلا ناصرپور در نشست خبری دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: در هفته پژوهش امسال 10 طرح فناورانه جهاددانشگاهی رونمایی شد که توسعه دانش فنی و ماشین بازیافت و طراحی دکل‌های حفاری چاه‌های نفت و کربن فعال از قیر طبیعی از جمله این طرح‌ها است که تمام این طرح‌ها بر اساس نیاز کشور نوشته و اجرا شد.

وی افزود: یکی از اهداف معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی تولید ثروت از محل تحقیقات است که در این عرصه 942 گروه پژوهشی، 117 مرکز تخصصی، 19 مرکز رشد، 2 پارک علم و فناوری و 1 مرکز تحقیقات توسط جهاددانشگاهی در کشور ایجاد شده است.

سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم ادامه داد: خدماتی که در مرکز ناباروری وابسته به جهاددانشگاهی انجام می‌شود صرفاً برای خدمت به بیمارانی است که در این شرایط بغرنج اقتصادی با مشکل جدی نازایی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

ناصرپور با بیان اینکه 40درصد مراجعین به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خارج از استان قم هستند، گفت: تا کنون 30 هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری استان تشکیل شده است که از افتخارات آن درصد بالای موفقیت فرایند فرزندآوری در این مرکز است به این شکل که درصد موفقیت این عمل در جهان و در کشورهای توسعه‌یافته نیز بیش از 25 تا 30 درصد نیست ولی این مرکز توانسته است در 6ماهه اول سال به 45 درصد برسد که از آمارهای جهانی بیشتر است.

وی افزود: با توجه به خروجی محوربودن پژوهش‌ها سه مرکز تخصصی خدماتی فعالیت دارد اولین آن مرکز تخصصی درمان ناباروری است که به‌جرئت جزو ده مرکز اصلی کشور است که با تمام فعالیت‌های تخصصی به مردم قم و شهرهای دیگر و بین‌المللی خدمات را ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم با اعلام اینکه ده درصد بیماران مرکز درمان ناباروری خارجی هستند که برای شهر قم یک فرصت بزرگ است، عنوان کرد: از نظر گردشگری و توریسم درمانی و ثروت‌آوری می‌تواند ارزآوری قابل توجهی برای استان داشته باشد و با توجه به اینکه این بخش حوزه تحریمی نیست می‌توانیم از این بخش در توسعه استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciupay.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما