پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 74360
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله علوی بروجردی: اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است

قم نيوز : استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: اسلام احیاگر ایران بود، ولی نباید به میراث پیش از اسلام در کشورمان بی توجهی کرد.
اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است
اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد جواد علوی بروجردی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سابقه منزل آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: این منزل در طول نیم قرن میزبان همه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی بود، با وجود گذشت 57 سال از ارتحال آیت‌الله بروجردی هنوز بیت این مرجع تقلید مورد استقبال مردم است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی در کشورمان مغفول مانده است، البته طی سال‌های اخیر شاهد توجه به خانه‌های میراثی هستیم، این خانه‌ها باید محفوظ بمانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: میراث تاریخی در کشورمان تنها منحصر به دوره اسلامی نیست و آثار تاریخی بسیاری از پیش از اسلام در ایران وجود دارد، در هر جایی از کشور که حفاری صورت بگیرد، آثار تاریخی کشف می‌شود و شاهد قاچاق آثار تاریخی در کشور هستیم که این مساله جای تاسف دارد.

آیت‌الله علوی بروجردی اسلام را احیاگر ایران دانست و تصریح کرد: نباید به میراث پیش از اسلام در کشورمان بی توجهی کرد، ایران تمدن قوی پیش از اسلام داشت و منشور کوروش سند حقوق بشر است که نمونه ای از اهمیت دادن به حقوق انسان‌ها در ایران پیش از اسلام دارد.

وی ادامه داد: در عربستان شاهد تخریب آثار تاریخی همچون منزل حضرت زهرا(س) بودیم و این مساله اعتراض بسیاری از مسلمانان را در پی داشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: کتاب‌های خطی جزو میراث فرهنگی در کشورمان است و بسیاری از این کتاب‌ها در کتابخانه‌های مختلف ایران نگهداری می‌شوند.

آیت‌الله علوی بروجردی فرهنگ سازی در زمینه میراث فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: گردشگری با میراث دارای رابطه زیادی است و ورود گردشگران به کشورمان منافع مادی و معنوی در پی دارد.

وی ادامه داد: مسجد اعظم یک مجموعه میراثی به شمار می‌رود، این مسجد مرکز حوزه علمیه قم است و امام خمینی(ره) سخنرانی‌های خود را در مسجد اعظم انجام می‌دادند و این مسجد تریبون نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می‌توانند نقش درخشانی را در شرایط کنونی داشته باشند، ولی در عمل آن طوری که باید و شاید جذب سرمایه گذاری خارجی در این مناطق صورت نگرفت، حداقل باید به دنبال ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذاران داخلی در مناطق آزاد باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjytea.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما