پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 74361
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تعداد گردشگران خارجی به 6 میلیون نفر رسید

قم نيوز : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال گذشته پنج میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی در کشور داشتیم، ولی تعداد گردشگران خارجی در 9 ماه نخست سال جاری از 6 میلیون گذشت.
تعداد گردشگران خارجی به 6 میلیون نفر رسید
تعداد گردشگران خارجی به 6 میلیون نفر رسید
به گزارش قم نیوز علی اصغر مونسان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت صنایع دستی اظهار کرد: 295 رشته صنایع دستی در کشور فعال است. پیش از انقلاب به این رشته‌ها توجه نمی‌شد، بسیاری از رشته‌ها هنرهای ایرانی اسلامی هستند که احیا شدند و صنایع دستی موجب کسب درآمد برای محرومین به خصوص زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: سال گذشته 520 میلیون دلار صادرات صنایع دستی از کشور داشتیم که برای رساندن آن به دو میلیارد دلار تلاش می‌کنیم. به دنبال ایجاد بازار برای صنایع دستی در کشور هستیم تا مردم از صنایع دستی داخلی در منازل استفاده کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این سازمان کار ترمیم و مرمت میراث فرهنگی را انجام می‌دهد، بسیاری از این میراث جزو اماکن دینی هستند، هر توریست خارجی پس از سفر به ایران، نگاهش به کشورمان و مردم ایران تغییر می‌کند، آن‌ها پس از پایان این سفر به سفیرانی برای کشور تبدیل می‌شوند، چون پیشرفت‌های ایران را دیدند.

مونسان واگذاری اماکن تاریخی را سیاست سازمان میراث فرهنگی دانست و تصریح کرد:سرمایه گذاران این اماکن را به  اماکن اقامتی تبدیل می‌کنند، زیباترین هتل‌های سنتی در کشور از این طریق برپا شدند.

وی ادامه داد: گردشگری سومین اقتصاد بزرگ جهان است، در این بخش با حداقل سرمایه گذاری شغل ایجاد می‌شود، بخش گردشگری با هر 50 میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل را به سرعت ایجاد می‌کند، به همین دلیل یکی از محورهای پیشرفت کشورهای در حال توسعه، بخش گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگرانی به سمت ایران می‌آیند که گردشگر فرهنگی و تاریخی هستند و آن‌ها شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند. سال گذشته پنج میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی در کشور داشتیم، ولی تعداد گردشگران خارجی در 9 ماه نخست سال جاری از 6 میلیون گذشت و تحریم کمترین تاثیر را روی بخش گردشگری گذاشت،

مونسان گردشگران زیارتی را گردشگران ترکیبی دانست و تصریح کرد: آن‌ها پس از زیارت کارهای درمانی و سیاحت را انجام می‌دهند و کسب درآمد از آن‌ها بالا رفته است، درآمد بخش گردشگری در سال گذشته 7.5 میلیارد دلار بود و این بخش، بخش‌های دیگر را به تحرک درمی‌آورد.

وی ادامه داد: بخش گردشگری در شرایط سخت اقتصادی می‌تواند کمکی برای درآمد و اشتغال کشور باشد، سیاست ایجاد بوم گردی در روستاها توانسته است که محرومان را صاحب شغل پایدار کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در همه جلسات هیأت دولت به مشکلات معیشتی مردم پرداخته می‌شود ولی آمریکایی‌ها به شدت به دنبال تحمیل فشارهای اقتصادی به کشورمان هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6en0.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما