پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 74365
منبع : خبرگزاری تسنیم

26 پروژه اقتصاد مقاومتی در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: در حال حاضر ۲۶ پروژه در مبحث اقتصاد مقاومتی در سه سال گذشته در دو بخش عمرانی و تولیدی به بهره‌برداری رسیده است.
۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم راه‌اندازی شد
۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته 123 پروژه اقتصاد مقاومتی در قم آغازشده که ازاین‌بین 70 پروژه در مبحث عمرانی و 53 پروژه نیز در بخش تولیدی در نظر گرفته‌شده است.

وی به اشاره به پروژه‌های مورد بهره‌برداری رسیده استان در سه سال گذشته افزود: در حال حاضر 26 پروژه در مبحث اقتصاد مقاومتی در سه سال گذشته در دو بخش عمرانی و تولیدی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان درمجموع در حدود 30 درصد است.

نوربخش تأکید کرد: در سه سال گذشته از  238 پروژه قابل‌واگذاری 205 پروژه به بخش خصوصی واگذارشده است، 641 میلیارد ریال برای این 238 پروژه پیش‌بینی‌شده است.

وی با انتقاد از خاک خوردن ماده 27 در واگذاری پروژه‌های بخش دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد: در حال حاضر فقط 3 پروژه در قالب ماده 27 واگذارشده و مابقی واگذاری‌ها با استفاده از سایر قوانین صورت گرفته که در اصل در حکم اجاره بوده و نمی‌توان نام واگذاری بر آن گذاشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ابراز کرد: با توجه به تجارب سه‌ساله استان برنامه محوری به‌عنوان رویکرد اصلی استان  مورد تأکید قرارگرفته است، در امر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بیشترین اقدامات و هماهنگی‌ها را دستگاه‌های متولی باید انجام دهند.

نوربخش اضافه کرد: برای رسیدن به محرک‌های واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی از برنامه‌های دوازده‌گانه سیاست اقتصاد مقاومتی استفاده‌شده است، برنامه ششم توسعه استان از مهم‌ترین اولویت‌های استان در امر توسعه و واگذاری پروژه‌های بخش دولتی است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تبدیل شدت قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه، تکمیل شبکه ریلی استان، رونق ساخت‌وساز در  بافت‌های فرسوده، بهره‌برداری از دریاچه نمک و تکمیل  بندر خشک سلفچگان هفت محرک اصلی استان قم برای توسعه و پویایی اقتصاد و اشتغال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اضافه کرد: در بین محرک‌های هفت‌گانه قم برای توسعه و پیشرفت،  بخش گردشگری در اولویت نخست بوده که افزایش ماندگاری زائر هدف نهایی آن است، برای تمام محرک‌های هفت‌گانه راهبردهای مرتبطی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenx8f.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما