کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رفیعی: خطر شبکه های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می کند

خبرگزاری حوزه نیوز , 18 بهمن 1397 ساعت 23:01

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شبکه‌های تبشیری و کلیساهای خانگی مشغول تبلیغ هستند و متأسفانه جوانانی که دارای عقاید ضعیفی هستند را جذب می‌کنند، درحالی‌که انواع و اقسام انجیل در جامعه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که کتاب اصلی مسیحیان تحریف‌شده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌ با اشاره به آیات 135 و 136 سوره بقره گفت: آیه 135 این سوره، حقیقتی را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه رسول خدا یهودیان و مسیحیان را دعوت به دین اسلام می‌کرند و این دعوت در حقیقت حق نبی گرامی اسلام بود، چراکه هم آخرین پیامبر الهی بود و هم انبیاء الهی گذشته وعده آمدنش را در کتب انجیل و تورات داده بودند.

وی افزود: یهودیان و مسیحیان کتب خود را تحریف کرده بودند و به همین واسطه شروع به تبلیغات کردند و به مسلمانان می‌گفتند شما باید دعوت ما را بپذیرید و به دین یهود و نصاری ملحق شوید و به‌جای پذیرش دین جدید اسلام، همان دین قدیم یهود و مسیح را قبول نمایید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: قرآن کریم در این خصوص خطاب به یهودیان و مسیحیان می‌گوید اولاً یهودی و مسیحی بودن ربطی به شما ندارد، چراکه شما دین خود را تحریف کرده‌اید و برای خداوند شریک تراشیده‌اید و ثانیاً تورات و انجیل شما دچار تحریف‌شده است و ثالثاً انبیای الهی هیچ‌گاه رقیب همدیگر نیستند و همواره در طول یکدیگر بوده و مکمل همدیگر می‌باشند. آخرین پیامبر هم دینش و هم کتاب آسمانی‌اش اکمل ادیان و کتب است و سطح دین اسلام از سطح ادیان دیگر هم بالاتر و هم کامل‌تر می‌باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: نکته چهارمی که در این خصوص در قرآن کریم که خطاب به یهودیان و مسیحیان آمده است، بیان می دارد که اگر شما راست می‌گویید به سخنان حضرت ابراهیم علیه السلام گوش کنید و دین او را قبول نمایید و دین او را تبلیغ نمایید، چراکه اگر به سراغ دین ابراهیم علیه السلام بروید حتماً دین اسلام را قبول خواهید کرد و به رسول خدا ایمان خواهید آورد، اما به دنبال کشف حقیقت نیستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: تمام انبیای الهی در مسئله توحید و خداباوری، معاد و قیامت گرایی، عدالت و دعوت به قسط و عدل و دعوت به ارزش‌های الهی مشترک و متحد القول هستند و تنها فرق آنها در احکام و فروعات دین است، چراکه تکالیف قوم موسی(ع) با قوم عیسی(ع) و با امت اسلام فرق می‌کند اما همه ادیان الهی دارای عبادات و صوم و صلاه بوده‌اند و تنها ازنظر احکام با همدیگر متفاوت هستند.

وی در ادامه گفت: بشریت همواره در حال تکامل بوده و خداوند از میان تمام کتب آسمانی، قرآن را نازل و با ارسال رسول خدا انبیاء را کامل و ادامه نبوت را با امامت تا قیامت استمرار بخشید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در حال حاضر نیز شبکه‌های تبشیری و کلیساهای خانگی مشغول تبلیغ هستند و متأسفانه جوانانی که دارای عقاید ضعیفی هستند را جذب می‌کنند، درحالی‌که انواع و اقسام انجیل در جامعه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که کتاب اصلی مسیحیان تحریف‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: در آیه 136 نیز آمده است که مسلمانان خطاب به مبلغان یهودی و مسیحی می‌گویند که اولاً ما مسلمانان به خدا ایمان‌داریم و ثانیاً به قرآن و نوبت و امامت اعتقادداریم و هر آنچه به ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یعقوب، موسی، عیسی علیهم السلام و هر آنچه به تمام انبیاء الهی گذشته وحی‌شده است اعتقاد داریم و به تمام آن‌ها ایمان‌داریم، لذا شما ما را به دین یهود و نصارا دعوت نکنید، چراکه دین اسلام اکمل ادیان است و در تورات و انجیل اصلی که تحریف‌ نشده، وعده آمدن رسول خدا و دین اسلام داده‌شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74379

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74379/حجت-الاسلام-رفیعی-خطر-شبکه-های-تبشیری-کلیساهای-خانگی-جوانان-تهدید-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir