کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست حوزه هنری قم:

انقلاب هنر را به ساخت قدسی خود بازگرداند

خبرگزاری ايرنا , 21 بهمن 1397 ساعت 13:10

سرپرست حوزه هنری قم با بیان اینکه پیش از انقلاب هنر درخدمت استعمار و ابتذال فرهنگی بود گفت: انقلاب اسلامی هنر را به کرامت، اصالت و ساحت قدسی خود بازگرداند وآن را به ابزاری قدرتمند برای بسط اخلاق و آموزه های دینی تبدیل کرد.


به گزارش قم نیوز سید مهدی سیدین نیا افزود: پیش از انقلاب به خصوص در سه دهه منتهی به آن ،با تقویت اندیشه های تجدد طلبی در کشور، تغییر سبک زندگی، آداب و رسوم و نوع اندیشه و حتی تغییر جایگاه دین در بین مردم و تبدیل سبک زندگی ایرنی به سبک زندگی شبیه غربی ها در کشور برنامه ریزی شده بود.
وی ادامه داد: بر اساس این چشم انداز خطرناک فرهنگی، بنیان خانواده، معیارهای فرهنگی و سبک زندگی ایرانی با تغییرات اساسی مواجه می شد که خروجی نهایی آن از بین رفتن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و جایگزینی فرهنگ غربی در ایران بود.
وی با بیان اینکه هنر پیش از انقلاب در خدمت به چنین اهداف استعماری و غربی بود گفت: با گسترش تفکر غربی سازی تمام شئون زندگی ایرانی، بخشی از هنر دچار ابتذال شد و به جای اینکه هنر در خدمت تعالی فرهنگ و تمدن کشور باشد، در خدمت استعمار و ابتذال فرهنگی قرار داشت.
سیدین نیا گفت: هنر پیش از انقلاب، آن چنان دستمایه قرار گرفت که از جایگاه و ساحت قدسی خود خارج و دچار سقوط اخلاقی و ابتذال شد.
وی با بیان اینکه برخی آسیب های وارد شده به هنر در پیش از انقلاب همچنان گریبان گیر آن است افزود: استفاده از هنر به عنوان ابزاری برای ترویج ابتذال و فساد در پیش از انقلاب، موجب نگاه منفی به برخی هنرها در میان مردم و متدینان شده است که این نگاه بدبینی نسبت به برخی هنرها همچنان ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: سینما، رمان، شعر، ادبیات و موسیقی از جمله حوزه هایی است که پیش از انقلاب با وجود تولید محدود آثار هنری در این زمینه ها، ولی دچار انحراف و ابتذال بودند.
سیدین با تاکید بر تحول در حوزه فرهنگی و هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: با پیروزی انقلاب شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فرهنگی وهنری هستیم که تولید انبوه آثار فاخر هنری در طی چهل سال گذشته موید این موضوع است.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری و توجه به آموزش و تربیت جوانان هنرمند و متعهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول در تولیدات هنری در کشور هستیم به گونه ای که آثار فرهنگی و هنری تولیدی کشور قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.
سیدین نیا، با بیان اینکه حوزه هنری فرصتی بود که انقلاب در اختیار هنرمندان قرار داد گفت: زبان هنر قدرتمند است که با استفاده از این ابزار می توان مخاطب را تحت تاثیر قرار داد و آرمان های انقلاب را در جهان ترویج کرد.
وی گفت: در دو دهه اول انقلاب نقش حوزه هنری در تولید آثار سینمایی را نمی توان نادیده گرفت چراکه بسیاری از آثار برجسته سینمایی اوایل انقلاب توسط این حوزه تولید شد.
وی افزود: در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، فعالیت های هنرمندان حوزه هنری به ویژه هنرمندان قم بی نظیر بوده است.


انتهای پیام /110


کد مطلب: 74396

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74396/انقلاب-هنر-ساخت-قدسی-خود-بازگرداند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir