کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم , 23 بهمن 1397 ساعت 12:00

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال مالی امسال ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سه بخش صنعت، گردشگری و جهاد کشاورزی پرداخت شده است.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی پیش از ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش صنعت استان در روزهای اخیر شاهد جهش قابل‌توجهی در پرداخت تسهیلات رونق تولید بوده‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری پرداخت تسهیلات رونق تولید در دو هفته اخیر افزود: در بخش صنعت استان 38 میلیارد تومان در دو هفته اخیر پرداخت قطعی برای واحدهای صنعتی استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر بهبود نسبی پرداخت تسهیلات رونق ابزار کرد: بعد از تکلیف مسئولان استان در تسریع درروند پرداخت تسهیلات، اغلب بانک‌های استان 50 درصد سهمیه ابلاغی خود را پرداخت کرده‌اند.

سیجانی با اشاره به حجم کلی پرداختی‌های صورت گرفته در بخش صنعت استان تأکید کرد: در حال حاضر 195 میلیارد تومان برای 55 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت استان قم پرداخت‌شده است.

وی با تمجید از عملکرد بانک صنعت و معدن قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: بانک صنعت و معدن استان قم با 109 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بیشترین حجم پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری را داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ظرفیت‌های قم در صنعت کفش و دمپایی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و بعد از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کفش قم، باید به‌زودی به سمت تجاری‌سازی برند کفش قم حرکت کنیم.

سیحانی عنوان کرد: در بخش گردشگری 1 و نیم میلیارد تومان در دو هفته اخیر پرداخت‌شده است، یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری مبحث بازسازی و نوسازی واحدهای اقامتی و گردشگری بوده که در صورت تخریب احتمال بلندمرتبه‌سازی مجدد از آن‌ها سلب می‌شود.

وی تأکید کرد: بانک‌های استان تسهیلاتی برای تعمیر و نوسازی واحدهای گردشگری پرداخت نمی‌کنند، عدم پرداخت تسهیلات در بازسازی و نوسازی واحدهای اقامتی و رفاهی یکی از مشکلات اصلی پرداخت تسهیلات گردشگری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات گردشگری در قم تصریح کرد: امسال 220 میلیارد تومان برای پرداخت در بخش گردشگری در نظر گرفته‌شده است که بخش مهمی از آن‌ها در بخش بازسازی و نوسازی است، تاکنون فقط 8 میلیارد تومان در این بخش پرداخت‌شده است.

سیجانی با بیان حجم کل پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری اضافه کرد: در حال حاضر 295 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سه بخش صنعت، گردشگری و جهاد کشاورزی در قم پرداخت و از این نظر قم در رتبه هفتم کشوری قرار دارد. درمجموع مستقیم و سرمایه در گردش 844 میلیارد تومان در قم پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 74417

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74417/۲۹۵-میلیارد-تومان-تسهیلات-رونق-تولید-قم-پرداخت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir