کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

ضرورت بازگشت به آرمان های رهبری نظام در آغاز دهه پنجم انقلاب

خبرگزاری فارس , 23 بهمن 1397 ساعت 13:00

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ضروری دانستن بازگشت مسؤولان به آرمان های امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: شایسته است تا در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، دولت و مجس دست در دست هم دهند و بیش از پیش به فکر مردم باشند.


به گزارش قم نیوز ، احمد امیرآبادی فراهانی در سیمای نور مرکز قم گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند و بر ما مسؤولان است که دست و پای آنان را ببوسیم و از کوتاهی های خود عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبیم.

وی ادامه داد: در عین حال لازم است تا از بیست و سوم بهمن ماه 1397 که دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز می شود همه مسؤولان بویژه دولت و مجلس، کار بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری را برای اعتلای کشور در دستور کار خود قرار دهند که یکی از این برنامه ها، ضرورت زمینه سازی حضور جوانان در حاکمیّت و دستگاه های اجرایی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همان‌گونه که ما از اعتماد به جوانان در دهه نخست انقلاب، فایده ها کسب کرده ایم تردیدی نیست که اعتماد امروزه به جوانان هم فایده های بسیاری را برای کشور به ارمغان می آورد؛ از این رو لازم است تا پیشکسوتان و نسل اول انقلاب برای انتقال تجربیات خود به اتاق های مشاوره بروند و جا را برای جوانان باز کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ویژه برای حل مشکلات معیشتی مردم، یکی دیگر از برنامه های مهم در آغاز دهه پنجم انقلاب است تأکید کرد: متأسفانه سرمایه های مردم در سال جاری به یک سوم کاهش پیدا کرده که بیشتر این مشکل به داخل کشور مربوط است و باید برای آن فکری کرد؛ به طور مثال درباره مشکلات بازار گوشت، می بینیم که امروز برای واردات گوشت گرم گوسفندی از روسیه به قیمت کیلویی 37 هزار تومان هیچ مشکل و محدودیتی نیست اما متأسفانه همین گوشت در توزیع در بازار داخلی به مشکل بر می خورد که باید این مشکل را رفع کرد.

امیرآبادی فراهانی در ادامه اشرافی ‌گری و تبعیض را به عنوان آفات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: نقل است که شهید بزرگوار رجایی چنین می گفت که مسؤولان باید پایین تر از میدان انقلاب سکونت داشته باشند؛ یعنی بنده ای که از محله نیروگاه قم برخاسته‌ام دلیلی ندارد که پس از اعتماد مردم بخواهم به بالای شهر بروم و در آن جا ساکن شوم.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان برنامه مهم دیگر در دهه پنجم انقلاب خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی باید فرهنگی و ارزشی باقی بماند که برای پایداری این امر، باید مبارزه جدی با فسادها به ویژه فساد اقتصادی انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام آغاز بررسی لایحه بودجه از روز شنبه بیست و هفتم بهمن ماه در صحن علنی مجلس گفت: بودجه 1398 نسبت به لایحه پیشنهادی دولت تغییراتی را در کمیسیون تلفیق مجلس شاهد بود که افزایش وام ازدواج جوانان، تغییر در بودجه های دفاعی و فرهنگی، توجه به معیشت فرهنگیان و نیروهای مسلح، مبحث اشتغال، توجه بیشتر به کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین مبارزه جدی با فقر مطلق از آن جمله است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو طرح عمده هم هست که بنده خود پیگیر آن خواهم بود و امید دارم که همکارانم در مجلس با رأی خود با آن ها همراهی کنند. یکی از آن ها، تعیین سرانه بنزین برای هر ایرانی است که اگرچه با یک اختلاف رأی ناچیز در کمیسیون تلفیق تصویب نشد اما باز هم در صحن علنی مطرح و از آن دفاع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طرح دیگر هم درباره تأمین کالاهای اساسی مردم است که معتقدیم باید با یک فرمول جدید توزیع شود به شکلی که کرامت مردم هم لحاظ شده باشد و نیازی به ایستادن در صف و مانند آن نباشد.

امیرآبادی فراهانی در پایان سخنان خود، پیگیری مبحث مهم اشتغال را در استان قم، یکی از دغدغه‌های خود دانست و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با کمک مدیران استانی، شاهد رونق اشتغال در استان باشیم. 

انتهای پیام/110


کد مطلب: 74421

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74421/ضرورت-بازگشت-آرمان-های-رهبری-نظام-آغاز-دهه-پنجم-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir