قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با تاکید بر لزوم پرهیز از عجله در تدوین موسوعه‌های علمی مرتبط با اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ممکن است در این موسوعه‌ها اشکالات و ابهاماتی باشد که نیاز به تامل و مداقه دارد و عجله در تهیه و تدوین آن می‌تواند از اعتبار کار بکاهد.
آیت الله مکارم شیرازی : پرهیز از عجله در تدوین موسوعه های علمی مرتبط با امام حسین(ع)
آیت الله مکارم شیرازی : پرهیز از عجله در تدوین موسوعه های علمی مرتبط با امام حسین(ع)
به گزارش قم نیوز ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران مؤسسه وارث الانبیاء(ع) تلاش و فعالیت در زمینه تبیین ابعاد قیام اباعبدالله الحسین(ع) و ابعاد شخصیتی ایشان را اقدامی ارزنده خواند و بیان کرد: مساله امام حسین و عزای سیدالشهدا(ع) از جمله موضوعاتی است که هرچه در این زمینه تلاش و جهاد شود نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از عجله در تدوین موسوعه‌های علمی مرتبط با اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: ممکن است در این موسوعه‌ها اشکالات و ابهاماتی باشد که نیاز به تامل و مداقه دارد و عجله در تهیه و تدوین آن می‌تواند از اعتبار کار بکاهد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه عشق و ارادت به اهل بیت(ع) به‌ویژه اباعبدالله الحسین(ع) حد و مرز نمی‌شناسد، اظهار کرد: علاقه مندان و دوستداران حضرت در سراسر عالم هستند و هر یک طبق آیین و رسوم خود نسبت به اقامه عزا و برگزاری مجالس سوگواری اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه کار مدون و منسجمی صورت نگرفته و شایسته است در این زمینه کار مستندی صورت گیرد تا گوشه‌هایی از عشق و دلدادگی آزادیخواهان در تمام عالم به حضرت سیدالشهدا(ع) به تصویر کشیده شود.

این مرجع تقلید بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار را به آسیب‌هایی که مجالس عزاداری را تهدید می کند، اختصاص داد و گفت: بعضا در مجالس تعزیه و چگونگی آن اشکالات و نقایصی وجود دارد؛ برخی قصص که در منابر مطرح می‌شود و یا اشعار و  خطبه‌هایی که ایراد می شود نتیجه ای جز تضعیف عقاید به همراه ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: ما روایات صحیح و مناسب کم نداریم؛ خطبا باید به این قبیل روایات تمسک کنند و نباید برای جلب نظر مستمع به هر وسیله ای تمسک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی دقیق، عالمانه و مستدل به شبهات درباره اباعبدالله الحسین(ع) و قیام ایشان تاکید کرد و گفت: طرح شبهه به صورت علنی بدون این که پاسخ دقیق و جامعی به شبهه داده شود، باعث ایجاد شک و تردید در جامعه می شود.

این مرجع تقلید خطاب به مسؤولان مؤسسه وارث الانبیاء بیان کرد: در خصوص شبهات باید حداکثر توجه و دقت را داشته باشید؛ توصیه می‌کنیم در این زمینه تامل بیشتری صورت دهید و حساب شده عمل کنید.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcbsabz.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما