کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

76 عنوان پژوهشی توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ شد

خبرگزاری تسنیم , 23 بهمن 1397 ساعت 14:30

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در مدت یک سال ۷۶ عنوان پژوهش و تحقیق چاپ کردیم که یکی از آن‌ها دوره ۱۵ جلدی موسوعه کاشف الغطا است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای همایش بین المللی امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهانیان امروز با آیت‌الله علوی‌گرگانی، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه دارای مسئولیت‌های مختلفی است که در زمینه حوزه تبلیغ دین و آموزش و پژوهش طلاب فعالیت دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه تبلیغ و کار کردن برای ارتقای فرهنگ دینی و عمومی جامعه قدم‌های خوبی برداشته است.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 20 استان فعال است و فعالیت‌های آن فقط به صورت سخت افزاری نیست بلکه نرم افزاری است و با هماهنگی که با نمایندگی ائمه جمعه و ارگان‌های منطقه اقدام به برگزاری دوره‌های فرهنگی می‌کنیم.

واعظی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از ظرفیت‌های دفتر ائمه جمعه و سازمان‌های فرهنگی دوره‌های آموزشی برای روحانیون منطقه برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: در مناطقی که اهل سنت و شیعه با یکدیگر زندگی می‌کنند فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می‌شود و در راستای تقویت روحانیت منطقه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در عرصه آموزش‌های منتهی به مدرک و آموزش‌های کاربردی فعالیت‌های خوبی انجام شده است، برای مبلغین دوره‌های کارگاهی و آموزشی برگزار و از امکانات جدید به خوبی استفاده می‌شود.

واعظی تصریح کرد: برخی از دوره‌های آموزشی در سطح 600 نفر توسط دفتر تبلیغات اسلامی به صورت مجازی برای طلاب و روحانیون برگزار شده است و طلاب در منزل و محل اقامت خود از این دوره‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ادامه داد: در مدت یک سال 76 عنوان پژوهش و تحقیق چاپ کردیم که یکی از آن‌ها دوره 15 جلدی موسوعه کاشف الغطا است.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه فقط علمی نیست و ترویج مکتب اهل بیت ومعارف دینی و دفاع عالمانه از سیره معصومین (ع) از جمله آن است، تنها کارهای آکادمیک مورد نظر نیست و در زمینه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دین مسئول هستیم.

واعظی با اشاره به فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 29 نشست علمی در زمینه اهداف انقلاب اسلامی توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار کرده و 4 کتاب تولید کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد برگزاری همایش امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز است که محورهای چهارگانه این همایش در زمینه موضوعات امروز است و درزمینه عدل علوی برای مسائل امروز است که این همایش نیمه اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74431

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74431/76-عنوان-پژوهشی-توسط-دفتر-تبلیغات-اسلامی-حوزه-علمیه-قم-چاپ

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir