کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرداخت 295 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید در قم

خبرگزاری فارس , 23 بهمن 1397 ساعت 22:35

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: سیستم بانکی استان از سال جاری تاکنون 295 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری قم پرداخت کرد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: وضعیت پرداخت این تسهیلات رشد خوبی دارد و طی دو هفته اخیر شاهد پرداخت 38 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به بخش صنعت استان بودیم، استان قم رتبه 7 در طرح رونق تولید را در کشور دارد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در  استان قم توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفت، این بانک در سال جاری 109 میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح پرداخت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اغلب بانک‌های استان نیمی از سهمیه ابلاغی خود را در قالب طرح رونق تولید پرداخت کردند، این مساله پس از آن صورت گرفت که مدیران ارشد قم بر تسریع در پرداخت تسهیلات این طرح تاکید کردند.

سیجانی با اشاره به مشکلات بخش گردشگری استان قم اظهار کرد: یکی از این مشکلات این بخش این است که بانک‌های استان تسهیلاتی را برای بازسازی و نوسازی واحدهای اقامتی پرداخت نمی‌کنند، البته سیستم بانکی در دو هفته اخیر حدود 1.5 میلیارد تومان به بخش گردشگری قم در قالب طرح رونق تولید پرداخت کرد.

وی ادامه داد: امسال سهم در نظر گرفته شده برای بخش گردشگری استان قم در قالب طرح رونق تولید، 220 میلیارد تومان بود، اما تاکنون بانک‌های استان هشت میلیارد تومان به بخش گردشگری در قالب این طرح تسهیلات پرداخت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سیستم بانکی استان در سال جاری تاکنون به 55 واحد صنعتی استان قم در قالب طرح رونق تولید، 195 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد.

سیجانی صنعت کفش و دمپایی را از ظرفیت‌های بخش صنعت قم دانست و تصریح کرد: طی روزهای گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی کفش در قم بودیم، باید حرکت بخش صنعت استان به سمت تجاری سازی برند کفش قم باشد.

وی ادامه داد: سیستم بانکی استان قم از سال جاری تاکنون 295 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری قم پرداخت کرد، مجموع تسهیلات پرداخت بانک‌های استان قم به صورت مستقیم و نیز در قالب طرح رونق در مجموع، از ابتدای سال 97 تاکنون 844 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بانک‌ها باید وثیقه‌هایی همچون محل اجرای پروژه و ماشین آلات و پروانه‌های بهره برداری معادن را بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی محمودآباد در فاز سه و به مساحت 278 هکتار است، مجوزها برای این کار صادر شده است و اکنون این طرح در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74449

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74449/پرداخت-295-میلیارد-تومان-تسهیلات-طرح-رونق-تولید-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir