چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 74466
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم

سیستم نوین آبرسانی در اراضی کشاورزی قم اجرا می‌شود/ 180 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تا پنج سال آینده سیستم نوین آبرسانی در تمام اراضی کشاورزی قم اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم : سیستم نوین آبرسانی در اراضی کشاورزی قم اجرا می‌شود/ 180 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم : سیستم نوین آبرسانی در اراضی کشاورزی قم اجرا می‌شود/ 180 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان قم در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی استان اظهار کرد: هزینه تولید در استان قم بالا است و همه کشاورزانی که با وجود مشکلات کمبود آب در قم کار می‌کنند، نمونه هستند.

وی ادامه داد: مساله صرفه جویی در مصرف آب یک فرهنگ رایج در بخش کشاورزی استان قم است و با اعتبارات تخصیص یافته به بخش آب استان به دنبال هستیم که تا پنج سال آینده سیستم نوین آبرسانی در تمام اراضی کشاورزی قم اجرا شود. در چهار سال گذشته 180 میلیون مترمکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی استان صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: به دنبال توسعه باغات به عنوان جایگزین برای کشت‌های پرآب در استان هستیم و طی سال‌های اخیر هر سال سه هزار هکتار باغ پسته در قم توسعه پیدا کرد و تا سال آینده به سقف ایجاد باغات در استان می‌رسیم.

طلایی با اشاره به ظرفیت بخش خاویار استان قم اظهار کرد: خاویار از یکی از واحدهای تولیدی استان به اروپا صادر می‌شود، سه واحد دیگر خاویار هم در قم ایجاد شده است و به دنبال رساندن تعداد واحدهای خاویار استان به 20 واحد هستیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی در بخش دامداری در استان قم داریم، به دنبال توسعه دامداری‌های استان نیستیم ولی اصلاح نژاد دام‌های قم را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: 0.46 درصد اراضی کشور در استان است، ولی 0.56 درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به استان قم است، این استان می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر در زمینه کشاورزی باشد.

طلایی عدم توسعه مساحت اراضی کشاورزی را سیاست استان قم دانست و تصریح کرد: با اجرای سیستم‌های آبرسانی مکانیزه و ارتقای بهره وری به دنبال افزایش تولیدات بخش کشاورزی قم بدون توسعه اراضی در این بخش هستیم، استان قم در زمینه منابع آب برای بخش کشاورزی قم محدودیت دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg3t9u.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما