چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 74479
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون توسعه مناطق محروم کشور:

برای اشتغال مردم روستایی طرح هایی در حال انجام است

قم نيوز : برای ایجاد طرح های اشتغال در روستا در عرصه جذب اعتبارات تلاش های زیادی صورت گرفته است. درهمین رابطه برای استان قم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا کنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.
برای اشتغال مردم روستایی طرح هایی در حال انجام است
برای اشتغال مردم روستایی طرح هایی در حال انجام است
به گزارش قم نیوز دکتر امیدی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد،

بر رفع مشکلات مردم روستایی در زمینه اشتغال و تولید تأکید کرد و گفت: در حال حاضر خل جدی در روستاها که همین بحث تولید و زمینه اشتغال است. همه تلاش ها این است با استفاده از منابع مالی که در اختیار است، این مشکل هم به زودی رفع شود.

وی ادامه داد: در طول 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات بسیار خوبی به مردم در روستاها در زمینه های برق، آب، گاز و ... شده است.

امیدی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود و حتی مراکز آماری دنیا معتقدند که ایرانی در زمینه توسعه زیر ساخت ها در روستاها افراط کرده است.

 معاون توسعه مناطق روستایی محروم کشور گفت: هم اکنون در روستاهای محروم بالای 10 خانوار، برق رفته است. بالای80 درصد مردم روستا از نعمت گاز  و آب برخور دار هستند.

وی ادامه داد: برای ایجاد طرح های اشتغال در روستا در  عرصه جذب اعتبارات  تلاش های زیادی صورت گرفته است.. درهمین رابطه برای استان قم 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا کنون 50 درصد آن جذب شده است.

امیدی ادامه داد: برای تأمین این نوع طرح های اشتغال استان قم که می تواند الگو برای سایر استانها باشد، لازم است بانک ها همکاری لازم را داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در عرصه روستایی در استان قم فعالیت های خوبی انجام گرفته است. منابع ایی برای اشتغال مردم در روستاها برای کشور و قم پیش بینی شده است و ارزیابی ما نشان می دهد که قم جزء استان های بسیار خوب در جذب منابع است.

وی ادامه داد: سهم قم از منابع مالی در مرحله اول، 100 میلیارد تومان سهمیه بوده است. علاوه بر بعد از جذب آن، 36 درصد نیز انعقاد قرار داد برای اشتغال روستایی داشتند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoyn0.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما