چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : 74483
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

زمینه تولید و اشغال برای روستاییان فراهم شود

قم نيوز : آیت الله حسینی بوشهری گفت: این راهپیمایی پیامی برای دشمنان داخل و خارج دارد و آن این است، مردم این مرزبوم تعلق خاطر به امام راحل، رهبری انقلاب و ولایت فقیه دارند و براساس پیمانی که با خون شهداء بسته اند، برای حفظ و اعتلای نظام اسلامی آنچه دارند، در طبق اخلاص می گذارند.
حضور مردم در ۲۲ بهمن، پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی های دشمنان بود
حضور مردم در ۲۲ بهمن، پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی های دشمنان بود
به گزارش قم نیوز آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز دردیدار دکتر امیدی، معاون توسعه مناطق روستایی محروم کشور که درسالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد، ضمن قدر دانی از حضور با شکوه مردم در روز 22بهمن گفت: در روز 22 بهمن شاهد حضور چشم گیر مردمی بودیم که شاید جمعی از آنها به دلیل شرایط زندگی که به خاطر دشمنی دشمنان ایجاد شده است، در شرایط خوبی قرار ندارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ولی این راهپیمایی پیامی برای دشمنان داخل و خارج دارد و آن این است، مردم این مرزبوم تعلق خاطر به امام راحل، رهبری انقلاب و ولایت فقیه دارند و براساس پیمانی که با خون شهدا بسته اند، برای حفظ و اعتلای نظام اسلامی آنچه دارند، در طبق اخلاص می گذارند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: جلوی دید چشم دشمنانی که آرزو می کردند و به پیروان و دوستان خود وعده قطعی داده بودند، که ملت ایران،  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب  را نخواهند دید، برخلاف نظر آنها، گرچه به تجربه برای آنها ثابت شده هر موقع تهدید و دهن کجی کنند و خواب های پریشانی برای ملت ایران اسلامی ببیند، پاسخ کوبنده ای از ناحیه مردم به آنها داده می شود و نصیب شان می شود. ولی گویا به این ادبیات عادت کردند که با مردم انقلابی و اسلامی این مرز بوم صحبت کنند.

مسئولین قدر مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را بدانند

آیت الله حسینی بوشهری افزود: همه مسئولین بدانند مردم ولی نعمت انقلاب و نظام هستند و اگر مردم  را از انقلاب و نظام جدا کنند و روزی چشم باز کنیم و اهداف دشمن به ثمر بنشیند، باید آن روز عزا گرفت. برای همین اگر مسئولی در این نظام، مسئولیت دارد، از رهگذر این است که مردم در صحنه حضور دارند و برای همین باید به مردم خدمت گذاری کرد و دراین عرصه کوتاهی نکرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمت گذاری مسئولین به مردم در روستاها در طول این 40 سال گفت: در طول این 40 سال وقتی دستاوردهای انقلاب را نگاه می کنیم، می بینیم برای مردم در روستاها کارهای با ارزشی شده و اگر ادعا کنیم، ادعای درستی است. سعی شده در دورترین نقطه، به روستاییان در مسائل آب،برق وگاز و ... خدمت رسانی شود و دراین مسائل کوتاهی نشود و سعی شد امکانات به ورستاها برود.این نگاه انقلاب و امام راحل به مناطق محروم است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: امام راحل روی واژه مردم و اسلام تأکید فراوانی داشتند. مردم سالاری دینی و اسلامیت دو مقوله مهم نظام  در نظام جمهوری اسلامی است که در درون جمهوریت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تنها دفاع از خاک و دشمن نیست گفت: گاهی به مواردی مانند خدمت رسانی و مبارزه با نفس و... هم جهاد تلقی می شود. بنابراین باید خدمت رسانی را جهاد بدانیم و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات مردم انجام دهیم.

تأکید امام راحل و رهبر انقلاب بر خدمت رسانی به مردم

آیت الله حسنیی بوشهری اظهار داشت: در منویات رهبر انقلاب نیز بر مسئله خدمت رسانی تأکید می شود و معتقدم هر چه برای روستاییان خدمت شود، ارزشمند است. امروز حاشیه نشینی مسئله مهم در هر جامعه است ،باید به این مردم توجه شود، اگر به بحث خدمت رسانی و تولید اشتغال روستاییان توجه شود، قطعا  می تواند عامل مهم برای جلو گیری از حضورشان در شهر باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: یکی از خدمت های که می شود به روستاییان کرد، این است کالایی که تولید می کنند با خیال آسوده وارد جریان بازار کار شود و دراین عرصه نباید دلال نقش داشته باشد. توجه به این مسئله باعث دلگرمی مردم روستا می شود.

امام جمعه قم افزود: کم آبی و کندن چاه های غیر مجاز از جمله  مشکلات حال حاضر روستاییان است. رسیدگی به این مسائل نیازمندبه توجه بیشتر است.

زمینه تولید و اشغال برای روستاییان فراهم شود

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: از دیگر مشکلات روستاییان این است گاهی وقتها بعضی مسئولین دنبال خدمت رسانی هستند، ولی از آن طرف بعضی از نهادها دراین خدمت رسانی مانع ایجاد می کنند و اجازه نمی دهند این خدمت رسانی درست انجام شود.این در و دل واقعی روستاییان است وباید به آن رسیدگی کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: معقتدیم خدمت به خلق از عبادت محسوب می شود و برای همین باید شاکر این خدمت در نظام جمهوری اسلامی بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmjde.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما