پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 74496
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

تعداد واحدهای مسکونی قم به 376 هزار واحد رسید

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد افزایش هفت برابری واحدهای مسکونی در استان بودیم و تعداد این واحدها در قم به 376 هزار و 933 واحد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم : تعداد واحدهای مسکونی قم به 376 هزار واحد رسید
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم : تعداد واحدهای مسکونی قم به 376 هزار واحد رسید
به گزارش قم نیوز حسن صبوری با اشاره به وضعیت واحدهای مسکونی استان قم اظهار کرد: تعداد واحدهای مسکونی استان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 50 هزار و 705 واحد بود، اما تعداد این واحدها در سال جاری به 376 هزار و 933 واحد رسید.

وی ادامه داد: مساحت فضای سبز شهری قم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 73 هزار و 187 مترمربع بود، اما این مساحت در سال جاری به پنج میلیون 440 هزار مترمربع رسید، سرانه فضای سبز شهری قم در سال 1357 حدود 0.3 مترمربع بود که این سرانه در سال جاری به 4.3 مترمربع رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: طول راه‌های استان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 342 کیلومتر بود که این رقم در سال جاری به هزار و 804 کیلومتر رسید، در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 26 روستا در استان قم دارای جاده آسفالته بودند که این رقم در سال جاری به 244 روستا رسید.

صبوری با اشاره به تغییرات در حوزه مسکن و راه در استان قم اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد افزایش هفت برابری واحدهای مسکونی، افزایش 74 برابری مساحت فضای سبز شهری، افزایش 15 برابری سرانه فضای سبز شهری، افزایش 5 برابری طول راه‌های استان و افزایش 9 برابری روستاهای دارای جاده آسفالته در استان قم هستیم.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان قم در طول 40 سال اخیر حدود دو هزار و 100 هکتار اراضی مسکونی، چهار هزار هکتار اراضی غیرمسکونی با کاربری آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، تجاری و صنعتی و 551 هکتار اراضی با کاربری سبز واگذار کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: این اداره کل پس از انقلاب اسلامی اقدام به احداث و توسعه پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی همچون توسعه ضلع جنوبی و شرقی حرم حضرت معصومه(س)، طراحی و ساخت مجتمع ادارات و احداث تقاطع غیرهمسطح پردیسان کرده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjmxea.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما