پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 74503
منبع : خبرگزاری ايرنا

فرماندار: خانه مسافرهای غیرمجاز قم باید تعطیل شوند

قم نيوز : فرماندار قم گفت: دستورالعمل لازم برای سامان دهی خانه مسافرها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده شد و دراین رابطه خانه مسافرهای غیر استاندارد دراین شهر باید بلافاصله تعطیل شوند.
فرماندار: خانه مسافرهای غیرمجاز قم باید تعطیل شوند
فرماندار: خانه مسافرهای غیرمجاز قم باید تعطیل شوند
رضا سایر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حال حاضر آماری از خانه مسافرهای فاقد مجوز قم در دست نیست، ولی میراث فرهنگی با هماهنگی اداره اماکن فرماندهی انتظامی باید از تمامی خانه مسافرهای موجود در سطح شهر بویژه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) بازدید به عمل آورده و آنهایی که از نظر استحکام بنا و صلاحیت فردی دارای شرایط مناسبی برای خدمات رسانی به زائران هستند را مجوز دار کنند.
وی همچنین ظرفیت تخت های اقامتی قم را 12 هزارتخت ذکر کرد و افزود: درمواقع اضطراری ظرفیت این واحدها تا 15 درصد امکان افزایش دارد.
درحال حاضر حدود 300 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی در قم فعال است.
درنوروز سال 97 بیش از 12 میلیون زائر و مسافر وارد قم شدند و روزانه 100 هزار تن نیز اسکان یافتند.
رئیس کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای هدایت مسافران به محل های اقامتی در نوروز 98 گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته همه 11 کمیته ستاد تسهیلات استان موظفند، با هماهنگی نمایندگان بخش خصوصی، مسافرخانه ها و هتل ها در مناطق مختلف شهر از جمله پایگاه های مستقر در مناطق هشت گانه شهرداری به عنوان یک ستاد مشترک عمل نموده و زائران را به سمت مراکز اسکان هدایت کنند.
وی گفت: برای مسافرانی که مازاد بر ظرفیت های اقامتی استان هستند، نیز شرایط خوبی جهت اقامت درسالنهای اجتماعات، حسینیه ها، اماکن مسقف، کمپینگ ها و پارک هایی که نصب چادرهای مسافرتی در آنها مجاز است، پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته به دلیل چینش و عدم استقرار مکان های راهنمای مسافر در ورودی های شهر ازدحام هایی را شاهد بودیم، ولی در تعطیلات نوروز در پیش رو مقرر شده این مکان ها به محل هایی غیر از عوارضی منتقل شود. 
سیار همچنین با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر سرویس های بهداشتی ایجاد شده در خارج از حرم مطهر حضرت معصومه بویژه پارکینگ ضلع شرقی گفت: در این مکان تعدادی کانکس نصب شده و تعداد بیشتری نیز نصب خواهد شد و علاوه بر آن 180 چشمه سرویس بهداشتی و حمام نیز توسط شهرداری در پارکینگ میدان امام (ره) احداث شده که پس از اتصال انشعاب ها به شبکه آب و فاضلاب در دسترس زائران قرار خواهد گرفت.
7403/ 6133/

انتهای پیام /* 
 
https://qomnews.ir/vdcipway.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما