پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 74524
منبع : خبرگزاری تسنیم

ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی قم به اراضی 32 هکتاری شهرک پردیسان منتقل می‌شوند

قم نيوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان برای این منظور در نظر گرفته‌شده و باید علی‌رغم تمام محدودیت‌های موجود عملیاتی شود.
ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی قم به اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان منتقل می‌شوند
ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی قم به اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان منتقل می‌شوند
به گزارش قم نیوز سید محمد پژمان امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از اراضی 48 و 32 هکتاری در نظر گرفته‌شده برای ساماندهی بافت‌های فرسوده قم باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

وی با اشاره به تلاقی بافت تاریخی و بافت فرسوده قم در یک نقطه مرکزی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از بافت‌های تاریخی در دل بافت‌های فرسوده قرارگرفته باید امر بازآفرینی این مناطق به‌صورت کاملاً نرم و بدون آسیب به بافت‌های تاریخی صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم کلان‌شهرهای کشور خیل عظیم مهاجرت از سوی روستائیان بوده که به‌نوبه خود مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد، از حمله مهم‌ترین اشکالات بافت‌های تاریخی قم کمبود سرانه‌های اجتماعی در آن است.

پژمان با اشاره به‌ضرورت همراهی مردم برای تحقق اهداف تعیین‌شده برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری عنوان کرد: درصورتی‌که مردم از طرح و برنامه‌های بازآفرینی استقبال نکنند، بازآفرینی شهری نمی‌تواند راه به‌جایی ببرد، مشارکت مردم رمز نخست برنامه احیای بافت‌های فرسوده است.

وی ابراز کرد: واگذاری مجری‌گری طرح بازآفرینی شهری به شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد متخصص از رویکردهای دولت بوده و از این سیاست در شهر قم نیز استقبال می‌شود، بازآفرینی شهری مسئله چندوجهی بوده که اجرای درست آن نیازمند تعامل و مشارکت دستگاه‌های مختلف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر قم تأکید کرد: اراضی 32 هکتاری شهرک پردیسان برای این منظور در نظر گرفته‌شده و باید علی‌رغم تمام محدودیت‌های موجود عملیاتی شود. برای استفاده از اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان نیز باید اولویت‌بندی صاحب‌خانه شدن شهروندان قمی توسط مقام‌های محلی مدنظر قرارگرفته شود.

پژمان خاطرنشان کرد: درباره مسئله 48 هکتاری، شیوه استفاده هنوز به‌درستی روشن نشده و مشخص نیست که به ازای وضعیت فعلی، چه فعالیتی قرار است در این 48 هکتار پشتیبان انجام شود. راه و شهرسازی قصد موازی کاری با شهرداری را نداشته و بیشتر به دنبال پشتیبانی کردن از امور اجرایی شهرداری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbasbz.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما