جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : 74539
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار حناچی مطرح شد

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنید.
توصیه های آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران
توصیه های آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران و معاونان وی، با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری ها تنها نظافت و جمع آوری زباله نیست، اظهار کرد: شهرداری علاوه بر این وظیفه، باید به روح شهر و مسائل دینی و فرهنگی نیز بپردازد؛ چراکه این دو تاثیر متقابل دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در متن برنامه ها و فعالیت های شهرداری باشد، تصریح کرد: برخی از مناطق تهران مسجد به اندازه کافی ندارد، در این خصوص شهرداری تهران باید فکری بکند.

این مرجع تقلید احداث کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کوچک در مساجد را امری لازم دانست و افزود: متاسفانه گرانی کاغذ باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند؛ در چنین شرایطی احداث و تجهیز کتابخانه ها می تواند قدری این خلاء را جبران کند.

وی توجه مسؤولان شهرداری تهران را به ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر جلب کرد و گفت: بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر آسیب ها و ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی خواستار اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر شد و غفلت از این موضوع را دارای پیامدهای ناگوار ارزیابی کرد.

وی فرهنگ سازی در خصوص مسائل دینی و اخلاقی با روش های غیر مستقیم و جذاب را به شهردار تهران توصیه کرد.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwmnq.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما