شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 74564
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم در هفته ای که گذشت

شکست پر افسوس درلیگ برتر فوتسال درخشش کاراته درمستر کاپ

قم نيوز : شکست سوهان محمد قم در لیگ برتر فوتسال و تلخکامی برای فوتسال دوستان ، صعود نماینده قم به مرحله دوم مسابقات فوتبال امیدهای کشور صعود و درخشش کاراته کاهای قم در مسابقات بین المللی مستر کاپ از مهمترین اخبار ورزشی هفته گذشته قم بود.
ورزش قم در هفته ای که گذشت ؛ شکست پر افسوس درلیگ برتر فوتسال، درخشش کاراته درمستر کاپ
ورزش قم در هفته ای که گذشت ؛ شکست پر افسوس درلیگ برتر فوتسال، درخشش کاراته درمستر کاپ
به گزارش قم نیوز کسب 5 مدال توسط ورزشکاران قمی در مسابقات انتخابی آسیای میانه، دریافت 17 مدال از مسابقات رزمی کشوری، قهرمانی«پوشاک ساحل» درلیگ تنیس روی میز قم از دیگر سرخط های خبری ورزش استان در هفته گذشته می باشد.

لیگ برتر فوتسال/ شکست پر افسوس تیم فوتسال سوهان محمد قم در خانه 
تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم در دور رفت مرحله نیمه‌ نهایی لیگ برتر فوتسال ایران درخانه به مصاف تیم مس سونگون رفت و در یک بازی نزدیک و نفس گیر تن به شکست داد. دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال ایران در سالن شهید حیدریان قم عصر جمعه هفته گذشته برگزار شد و در حالی که این تیم در دقیقه 6 موفق به زدن نخستین گل شد ولی در نهایت نتیجه را با نتیجه 4 به 3 به میهمان خود واگذار کرد. تیم محمد سوهان برای رسیدن به فینال باید خود را برای بازی بازگشت این مسابقه آماده کند، بازی که برای این تیم حکم مرگ و زندگی خواهد داشت. 

نخستین بار در کشور/ برگزاری مسابقات نجات غریق شبیه‌سازی واکنش اورژانسی در قم 
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین دوره رسمی و قانونی مسابقات نجات غریق شبیه‌سازی واکنش اورژانسی(SERC) هفته گذشته به میزبانی استخر نور قم برگزار شد. تیم منجیان غریق استخر مریم به مقام قهرمانی در این مسابقات رسید ضمن اینکه تیم استخر دریا و تیم استخر نور نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این رقابت ها ایستادند. این رقابت ها شبیه‌سازی و نوعی مانور نجات غریق در استان به منظور افزایش آمادگی های برای حوادث احتمالی غریق در استخرهای استان برگزار شد. همچنین در جریان برگزاری این مسابقات، از سهیل آشتیانی، قهرمان نجات غریق جهان در سال 2018، رکورددار کشوری رشته شنا و مربی تیم ملی نجات غریق و غواصی، به دلیل عملکرد فوق‌العاده در رقابت‌های جهانی تجلیل و قدردانی به عمل آمد. 

مسابقات بسکتبال 3 نفره قم/ برگزاری برای نخستین بار 
نخستین مسابقات بسکتبال 3 نفره قهرمانی باشگاه‌های قم هفته گذشته در سالن شهید رضاییان به پایان رسید و تیم‌های برتر در رده‌های سنی بزرگسالان، زیر 17 سال و زیر 12 سال مشخص شدند. در شب پایانی این مسابقات که با حضور بازیکنان، مربیان و خانواده‌ها در سالن شهید رضاییان ترتیب یافت.تیم بسکتبال ستارگان الف در دیدار نهایی مسابقات زیر 17 سال با اقتدار 16 بر 9 برابر تیم ستارگان به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد. در مسابقات رده سنی بزرگسالان تیم مهتاب به دیدار تیم دکوراسیون قصر رفت و با پیروزی بر این تیم به مقام نخست رسید. مسابقات بسکتبال سه به سه به عنوان رویداد رسمی ثبت شده در سایت فدراسیون جهانی برگزار شد. 
در این رقابت‌ها که نخستین دوره رقابت‌های بسکتبال 3 نفره رسمی در قم محسوب می‌شد 80 مسابقه در سه رده بزرگسالان، زیر 17 سال و زیر 12 سال در خانه بسکتبال انجام شد و در این مسابقات 12 تیم زیر 12 سال، 10 تیم زیر 17 سال و 5 تیم بزرگسال شرکت کردند. 

مسابقات نیو کونگ فو بانوان قم/ بانوان رزمی کار به مصاف حریفان رفتند 
اولین دوره مسابقات کونگ فو انجمن نیوکونگ فو قم در بخش بانوان درحالی برگزار شد که پیش از این با وجود برگزاری مسابقات متعدد برای بانوان، در این سبک مسابقاتی برای دختران کونگ فوکار برگزار نشده بود.در این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان در وزن منهای 48 کیلو، مهدیه جعفری، در وزن منهای 54 کیلو صدیقه یعقوبی، در وزن منهای 62 مریم شوندی، در وزن منهای 66 کیلو فاطمه حکاک، در وزن منهای 71 کیلو شیرین عباس آبادی، در وزن منهای 81 کیلو شیما عباس آبادی و در وزن منهای 100 کیلوگرم الهه قاسم زاده عناوین قهرمانی را به دست آوردند. 
در مسابقات رده سنی جوانان در وزن منهای 45 کیلوگرم نرگس صداقت یار، در وزن منهای 48 کیلوگرم نگار صداقت یار، در وزن منهای 51 کیلوگرم سارا احمدی پور، در وزن منهای 59 کیلوگرم مائده هاشم لو و در وزن منهای 68 کیلوگرم زینب یعقوبی در صدر اوزان خود قرار گرفتند. 

مسابقات انتخابی آسیای میانه/ کسب 5 مدال توسط ورزشکاران قمی 
کسب 5 مدال باارزش و 5 ورودی مسابقات قهرمانی آسیای میانه از مسابقات دو و میدانی داخل سالن کشور در مجموعه آفتاب انقلاب تهران تازه‌ترین موفقیت دو و میدانی قم است. مهدی رضایی دونده نوجوان المپیکی قم در جمع بزرگان سرعت کشور دست به کار بزرگی زد و با رکورد 6:79 صاحب گردن آویز نقره شد. رضایی در مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین نیز به نمایندگی از ایران روی پیست رفته بود. محمدحسین اسکندری پرتابگر باتجربه و خوشنام استان در پرتاب وزنه با رکورد 18/31 صاحب مدال نقره شد و رضا ملک پور، نماینده دو و میدانی قم در بازی‌های آسیایی جاکارتا در دو 400 متر با وجود قرعه بد و خط نامناسب توانست صاحب مدال برنز شود. 
در این رقابت ها همچنین علی محمدعلی زابلی، نوجوان خوش آتیه قم در پرش با نیزه با رکورد 4/10 متر صاحب گردن آویز نقره شد و چهارمین سهمیه استان را جهت شرکت در مسابقات آسیای میانه به دست آورد و تیم 4 در 400 متر امدادی استان قم نیز با ترکیب رضا ملک پور، محمدرضا فریدی، حسن نیک نظر و مهدی حاجیلو به مدال نقره رسید. 

مسابقات فوتبال امیدهای کشور/ صعود نماینده قم به مرحله دوم 
مرحله نخست مسابقات فوتبال رده سنی امید کشور در رده مناطق در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال وحدت شریف قم توانست در این مرحله با کسب امتیازات لازم به مرحله دوم صعود کند. صعود این تیم از این نظر حائز اهمیت ویژه است که راهیابی آن به مرحله دوم لیگ مناطق امید کشور در دهه 90 برای نخستین بار در فوتبال قم رخ می‌دهد. تیم فوتبال وحدت شریف در مسابقات مرحله اول رده سنی امید کشور در شاهرود به میدان رفت و 4 مسابقه انجام داد و توانست با کسب 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله دوم شود. 

لیگ تنیس روی میز قم/ «پوشاک ساحل» قهرمان شد 
پرونده مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های استان قم درسال 97، مصادف با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بسته شد و تیم پوشاک ساحل جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد. در دیدار فینال این مسابقات که در سالن اختصاصی شهید محمدی واقع در مجموعه ورزشی تختی قم برگزار شد تیم پوشاک ساحل توانست تیم آکادمی قائمی را شکست دهد و قهرمان این مسابقات شود و تیم معدن منگنز عنوان سوم را به دست آورد. 

مسابقات کشوری رزمی/ 17 مدال سهم قم 
تیم منتخب تای کیک بوکسینگ هیات ورزش‌های رزمی قم اعزامی به در تهران صاحب 6 مدال رنگارنگ شد و با دست پر از این مسابقات به خانه بازگشت.در مسابقات رزمی سبک تای کیک بوکسینگ قهرمانی کشور تیم اعزامی قم صاحب 2 مدال طلا توسط علیرضا قنبری و امیر حسین نظری، 3 مدال نقره توسط علی اصغر زلفی، عباس رحیمی پویا و منصور حیدری و یک مدال برنز توسط ابوالفضل جعفری شد و سرپرستی و مربیگری این تیم بر عهده علی اسماعیلی بود. تیم منتخب جوجیتسو و کوبودو هیئت ورزش‌های رزمی استان قم نیز در مسابقات سبک خود در سطح کشوری شرکت کرد و به 5 مدال شامل یک طلا، یک نقره و 3 برنز دست یافت. 
تیم رزمی سبک شینمو هاپکیدو قم نیز در مسابقات کشوری این سبک در آمل با مربیگری روح الله کشوری 6 مدال به دست آورد که نیما عباس آبادی تنها طلایی قم بود و عباس یحیی پور، امیر حسین طاهری و مهدی الیاسی نقره و حسین یحیی پور و عباس اسماعیلی برنز کسب کردند. 

مسابقات بین المللی مستر کاپ/ درخشش کاراته کاهای قم 
پنجمین دوره مسابقات کاراته بین المللی مسترکاپ با عنوان جام بزرگ کاراته ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باحضور بیش ١٣٠٠ ورزشکار برگزار شد وکاراته کاهای قمی دراین مسابقات عملکرد قابل توجهی داشتند. در این مسابقات کاراته کاهایی از ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، ارمنستان، ترکیه، مالزی، گرجستان، افغانستان و سریلانکا در مجموعه ورزشی همت دو دانگه اسلامشهر تهران مسابقه دادند که تیم قم در بخش مردان با هدایت محمود پایدار و جواد بهجتی و سرپرستی محمد چتر زرین شرکت داشت. 
در این رقابت‌ها تیم پولاد قم توانست در بخش کومیته توسط سید هادی حسینی، سید مهدی حسینی، علی سینا نجفی، محمد حسین پایدار، امیر رضا کاکی، محمد پارسا رضایی، محمد امین احمدی کاشانی، علیرضا قاضی، محمد یاسین مرادی، ابراهیم الله یاری، سجاد گایینی، اویس سیوکی و محمد چتر زرین به مدال طلا برسد. در پنجمین دوره مسابقات بین المللی مستر کاپ پسران کاتای قم با 21 مدال و دختران کاراته کار این استان نیز با 22 مدال عملکرد خوبی داشتند. 

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcfjtde.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما