شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 74571
منبع : خبرگزاری تسنیم

کارگران ساختمانی در سه میدان اصلی شهر قم ساماندهی می‌شوند

قم نيوز : شهرداری قم در جوابیه گزارش انتقادی خبرگزاری تسنیم درباره عدم ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی و فصلی قم به‌زودی در سه میدان پرتجمع شهر ساماندهی می‌شوند.
کارگران ساختمانی در سه میدان اصلی شهر قم ساماندهی می‌شوند
کارگران ساختمانی در سه میدان اصلی شهر قم ساماندهی می‌شوند
به گزارش قم نیوز شهرداری قم در جوابیه از وضعیت رهاشده کارگران فصلی قم این مشکل را خارج از وظایف ذاتی این نهاد دانست اما تأکید کرد از 8 مکان اصلی تجمع کارگران ساختمانی،  3 میدان اصلی شهر ساماندهی خواهند شد.

کارگران ساختمانی زیربار مشکلات اقتصادی نابود شده‌اند

بدین‌وسیله در خصوص درج گزارش انتقادی آن خبرگزاری  مبنی بر عدم همکاری شهرداری با انجام ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی به اطلاع می‌رساند سازمان میدان‌ها شهرداری از ابتدای سال 93 نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و انجام طرح مطالعاتی کارگران ساختمانی و فصلی و برگزاری جلسات مکرر با نماینده اداره کار و تشکل‌های کارگری نموده است.

با توجه به توافقات صورت گرفته مقرر گردید این سازمان با همکاری مناطق 8 گانه فقط نسبت به تأمین مکان با توجه به ظرفیت‌های سازمان و شهرداری اقدام و در اختیار اداره کار تشکل‌های کارگری قرار دهد سپس با تعامل نماینده اداره کار و تشکل‌های کارگری ،  کارشناسی لازم از 8 مکان تجمع کارگران ساختمانی جهت خرید یا اجاره ملک صورت پذیرفت ولی هیچ‌کدام پتانسیل لازم را نداشت.

با توجه به دستور ریاست محترم شورای اسلامی شهر مقرر گردید سوله‌های ستاد بحران جهت این امر مورداستفاده قرار گیرد ولی با توجه به بعد مسافت با محل تجمع کارگران  بازهم هیچ‌کدام ظرفیت لازم را نداشت. مجدداً بازدید میدانی مشترک از 8 مکان ذکرشده صورت پذیرفت و مقرر گردید 3 مکان میدان شهد امینی بیات به دلیل عدم وجود اتباع، میدان شهد زین‌الدین به دلیل حجم بالای تجمع کارگران و خروجی شهر و میدان شهید محلاتی به دلیل پوشش 2 نقطه هم‌جوار تجمع کارگران جهت ساخت سازه سبک با توجه به مصوبه هیئت‌مدیره محترم سازمان انجام گیرد.

3 سازه سبک استاندارد توسط سازمان خریداری و طی تفاهم‌نامه‌ای در مکان‌های معین‌شده به اداره کار و تشکل‌های کارگری واگذار گردد که توافق‌نامه مورد تاًیید و امضای مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نرسید ضمناً تمامی اقدامات صورت گرفته علیرغم وظایف ذاتی این سازمان صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdfk05.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما