يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 74633
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه شهدا در اسلام گفت: شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلبشان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.
شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند
شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در آیین یازدهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن همایش این موسسه برگزار شد اظهار داشت: ارزش شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست اما در کنار آن مسائلی وجود دارد به عنوان نمونه در روایات قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا دانسته شده است.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر شهدا افزود: باید از خاطرات شهدا استفاده کنیم و در کنار این خاطرات، تحلیل‌ها و نکته‌های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین کنیم تا سودی مضاعف داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، ادامه داد: آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می‌شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می‌آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوت‌های میان حیوان با انسان قرار بگیرد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه شهدا در اسلام گفت: شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلبشان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: شهدا به برخی جاماندگان بشارت می‌دهند به طوری که خاطرات و وصایای شهدا بیانگر این موضوع است که رسیدن به این مقام دشوار نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: حضور در این گونه مراسم انسان را برای دریافت فیض آماده می‌کند، راه تقرب به خدای متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادی مرسوم نیست، بلکه هر عملی با اخلاص در راه خدا انجام شود دارای ارزش فراوان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه نباید به خود و اعمال خود مغرور شویم خاطرنشان کرد: نباید خود را برتر از دیگران بدانیم اما باید به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم که اگر اعمال خود را برای رضای الهی انجام دهیم بنا به روایات در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1eqm.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما