دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 74672
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۹۰۰ هنرمند شناخته شده در زمینه هنرهای تجسمی در قم فعاليت مي كنند

قم نيوز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حضور ۹۰۰ هنرمند شناخته شده در زمینه هنرهای تجسمی در اين شهر خبرداد.
۹۰۰ هنرمند شناخته شده در زمینه هنرهای تجسمی در قم فعاليت مي كنند
۹۰۰ هنرمند شناخته شده در زمینه هنرهای تجسمی در قم فعاليت مي كنند
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی امروز در مراسم رونمایی از فراخوان انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، یکی از سیاست‌های جدی این اداره کل را بهره‌گیری از ظرفیت‌ انجمن‌های هنری ذکر کرد و گفت: این انجمن‌ها بازوی توانمند اداره فرهنگ و ارشاد هستند و ما وظیفه پشتیبانی و حمایت از برنامه‌های این قبیل مجموعه‌ها را داریم.
وی در خصوص انجمن های هنری استان قم گفت: انجمن‌هایی چون هنرهای تجسمی، نمایش، عکاسی، سرود، سینمای جوان، مستندسازان، اتحادیه چاپخانه و ناشران، تئاتر، اتحادیه فعالین قرآنی ازجمله انجمن های هنری استان قم به‌شمار می‌آیند که هرکدام از این انجمن‌ها جشنواره و برنامه‌های مخصوص به خود را دارند.

حسینی کاشانی تصریح‌کرد: بیش‌ ازدو هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی در استان قم وجود‌دارد که حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر آنها شناخته شده اند. ما برای شناخت بقیه هنرمندان این عرصه که بدون‌شهرت مشغول به انجام کارهای هنری هستند و در راستای تشکیل بانک‌اطلاعاتی فراخوان عضویت در انجمن هنرهای نمایشی را تشکیل داده‌ایم.
وی در خصوص فراخوان سیزدهمین دوسالانه گرافیک اظهارکرد: مدتی در این فراخوان وقفه افتاد اما باهمت دوستان و همکاران اکنون برنامه سیزدهمین دوسالانه گرافیک را داریم. ما در استان قم دربحث گرافیک ظرفیت‌های بسیارخوبی را دارا هستیم که از آنها باید استفاده کنیم.
علی سلطانی، رییس انجمن هنرهای تجسمی استان قم، سیزدهمین دوسالانه گرافیک را مهمترین دوسالانه از لحاظ جمعیت و سطح گرافیک قم دانست و گفت: سیزدهمین دوسالانه گرافیک اکنون کلید خورده است و هفت اردیبهشت سال ۹۸ نمایشگاه آن در سالن اشراق و فرهنگ افتتاح خواهدشد و تا ۲۷ اردیبهشت ادامه خواهدداشت.
وی افزود: این نمایشگاه در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس تبلیغاتی و موضوعی تشکیل میشود که برخی از این بخش‌ها برای اولین بار اجرا میشود.
سلطانی بخش اصلی نمایشگاه را کارهای هنری سفارش‌داده شده و اکران شده هنرمندان شناخته‌شده معرفی کرد و از رونمایی آثار هنرمندان شناخته نشده ازجمله دانشجویان در بخش تجربی این نمایشگاه خبر داد و در خصوص بخش آژانس تبلیغاتی گفت: این بخش برای اولین بار در نمایشگاه اجرا میشود. این آژانس‌ها یکی از بخش‌های پرکار در زمینه گرافیک هستند که تصمیم گرفته شد آثار آنها در نمایشگاه دیده‌شود.
وی افزود: همچنین بخش موضوعی این نمایشگاه در هصوص رفع آسیب های اجتماعی است که خود آن به تنهایی در هفت بخش پوستر، بسته‌بندی، گرافیک متحرک، فونت و... به‌نمایش گذاشته‌ و درسطح شهر نیز اکران میشود.
سلطانی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص عضویت انجمن‌ هنرهای تجسمی گفت: این انجمن فعالیت‌های بسیاری داشته است و استان‌ قم در این خصوص، در سطح کشور حرف اول را میزند؛ چراکه در ۶ رشته ۷۳ دوسالانه داشتیم که در سطح کشور نیز شاهد چنین برنامه‌هایی نبوده‌ایم.
وی نداشتن بانک اطلاعاتی از هنرمندان این عرصه را ضعف خود دانست و گفت: برای برطرف ساختن این ضعف فراخوان عضویت در انجمن را اعلام کردیم.
سلطانی افزود: این عضویت دارای سه سطح پیوسته، وابسته و افتخاری است که بخش پیوسته آن را فعالان هنرهای تجسمی تشکیل میدهند که حق رای در مجمع را نیز دارند. بخش وابسته شامل علاقه‌مندان مانند قاب‌سازان و چاپخانه‌ها میشود که حق رای در مجمع را ندارند. بخش افتخاری این عضویت شامل پیشکسوتان و بزرگان این عرصه است.
سلطانی از برگزاری سه دوسالانه در سال ۹۸ خبرداد.
در پایان این نشست از ده کتاب مربوط به شهدا که به نام "مجموعه شناسنامه شهدا" است رونمایی‌شد. هرکتاب شامل شناسنامه کاملی از یک شهید بود که هرکدام نماد به خصوصی در عرصه رشادت دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vde.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما