دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 74677
منبع : خبرگزاری تسنیم

آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم

قم نيوز : رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی از آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم خبر داد.
آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم
آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم
به گزارش قم نیوز علی سلطانی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت رونمایی از فراخوان‌های سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم و عضویت انجمن‌های هنرهای تجسمی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین دوسالانه فرهنگی هنری استان قم در سال آینده برگزار خواهد شد که به دلیل جمعیت هنرمندان گرافیکی استان قم و سطح بالای کیفیت اثرات هنری در زمینه هنرهای تجسمی در استان قم، یکی از مهم‌ترین دوسالانه‌های فرهنگی و هنری در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در سال 93 برگزارشده، افزود: انجمن هنرهای تجسمی قم تاکنون فعالیت بسیار خوبی داشته به گونه‌ایی که در شش رشته 72 دوسالانه برگزار کرده و همچنین  سیزدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در استان قم، پس از دو سال وقفه در اجرا، امسال کلید خورده و در سال بعد دنبال خواهد شد.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی، عنوان کرد: این دوسالانه در سال 98 به مناسبت روز جهانی گرافیک از 7 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت در نگارخانه‌های اشراق و فرهنگ برگزارشده و اختتامیه این جشنواره با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روز 19 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

سلطانی با اشاره به زمینه‌های متفاوتی از هنر طراحی گرافیک بیان کرد: دوسالانه طراحی گرافیک، در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس‌‌های تبلیغاتی و بخش موضوعی برگزار خواهد شد که برخی از این بخش‌ها برای اولین بار است که اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در بخش اصلی،  اکران آثار هنرمندان صورت می‌گیرد که سفارش‌دهنده داشته، در بخش تجربی آثاری به نمایش گذاشته می‌شود که سطح کیفیتی بالایی داشته اما سفارش‌دهنده نداشته‌ و همچنین در بخش آژانس‌های تبلیغاتی، کانون‌های تبلیغاتی در 7 رشته با موضوع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که آثار برتر علاوه بر اکران در نمایشگاه، در سطح شهر نیز اکران می‌شوند.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی با اشاره به عدم وجود اطلاعات کافی از هنرمندان شهر قم، ادامه داد: انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی، در تلاش است تا با این فراخوان، بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان هنرهای تجسمی بسازد که عضویت در این انجمن در سه سطح پیوسته، وابسته و افتخاری انجام خواهد شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: اعضای پیوسته شامل هنرمندان و فعالان هنری شده حق رأی داشته و اعضای وابسته شامل قاب‌سازان و گالری دارانی می‌شود که هنرمند نبوده ولی علاقه به این کار دارند و همچنین اعضای افتخاری شامل هنرمندان بزرگ و پیشکسوتان هنرهای تجسمی بوده که آن‌ها نیز حق رأی خواهند داشت.

همچنین فراخوان‌ سیزدهمین دوسالانه گرافیک استان قم و فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی قم آغاز شدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0in0.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما