سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 74691
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بيانيه جمعي از نهادها و تشکل هاي ملی مردم بنیاد به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی

قم نيوز : جمعي از نهادها و تشکل هاي ملی مردم بنیاد به مناسبت سالگرد ابلاغ سياست‌هاي کلی اقتصاد مقاومتي بیانیه ای صادرکردند
بيانيه جمعي از نهادها و تشکل هاي ملی مردم بنیاد به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی
بيانيه جمعي از نهادها و تشکل هاي ملی مردم بنیاد به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی
به گزارش قم نیوز متن بيانيه جمعي از نهادها و تشکل هاي ملی مردم بنیاد که به مناسبت سالگرد ابلاغ سياست‌هاي کلی اقتصاد مقاومتي صادر شده است به این شرح است:

باسمه تعالي

"اگر مملکت وابستگی اقتصادی داشته باشد همه‌جور وابستگی‌ها دنبالش می‌آید"

(صحیفه‌ی امام، ج۱۱، ص۴۲۶)

29 بهمن 1392 سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به منظور مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

علی‌رغم ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تبیین و تاکید مقام معظم رهبری برای تحقق آنها از سویی، و هجمه ناجوانمردانه اقتصادی از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، بایستی دردمندانه اعلام کنیم که مسئولین و نهادهای حاکمیتی در تحقق آن قصور و تقصیر داشته‌اند و نتیجه آن همچنان وجود مشکلات اقتصادی برای مردم می‌باشد.   

از اين رو در بيانيه اخیر راهبردي گام دوم انقلاب اسلامي که مقام معظم رهبري ارائه فرمودند، آمده است که: «در اقتصاد اسلامي راه نجات از اقتصاد ضعيف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد ولي عملکردهاي ضعيف، اقتصاد کشور را از بيرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بيروني تحريم و وسوسه‌هاي دشمن است که در صورت اصلاح مشکل دروني، کم اثر و حتي بي اثر خواهد شد. چالش دروني عبارت از عيوب ساختاري و ضعف‌هاي مديريتي است».

بر اين باوريم که پيروزي در اين نبرد تمام‌عيار اقتصادي، تنها با مشارکت مردم و تکيه بر قدرت بي پايان آنها ممکن است، تجربه شيرين و گرانبهاي پيروزي انقلاب اسلامي، موفقيت در جهاد سازندگي، بالندگی بسيج و پيروزي در دفاع مقدس شواهد و مويدات روشن و ارزشمندي است که ما را سرشار از اميد و ايمان و نشاط مي‌نمايد.

بدين جهت ما جمعی از نهادها و تشکل‌هاي ملی مردم‌بنياد که از طرفي دغدغه، احساس تعهد و مسئولیت داشته و از طرف ديگر کاستي‌ها و محروميت‌ها و رنج‌هاي مردم مستضعف و وفادار خويش را مشاهده کرده‌ايم، متعهد شده‌ايم که با هم افزایی و همکاری مشترک، و با اعتقاد به اسلام ناب محمدي (صلی الله علیه و آله) و آرمان‌هاي امام خميني(ره) و تحت ولايت امام خامنه‌اي(مد ظله‌ العالي) مبارزه با جنگ اقتصادي را نخستين اولويت خود قرار داد و خود را متعهد مي‌دانيم که برای تحقق ابعاد متعدد اقتصاد مقاومتي همراه با حضور اقشار مختلف مردم نهايت تلاش خويش را مبذول داريم.

از اين رو از مسئولين محترم، براي رفع معضلات اقتصادي و تحقق اقتصاد مقاومتي در خواست عمل به اين فرمايشات ولي امرمان را داشته که فرمودند:

* از مسئولين مي‌خواهيم به مردم اعتماد کنند، به نيروي داخلي اعتماد کنند، سعي کنند اين سرچشمة فياض تمام نشدني را در داخل، خروشان وجوشان کنند، اين اگر شد همة درهاي بسته باز خواهد شد». (28/11/92)

* اقتصاد مقاومتي، يعني در داخل کشور، ساخت اقتصادي و بناي اقتصادي جوري باشد که از نيروهاي مردم استفاده شود، کمک واقعي گرفته شود. (29/11/93)

* مسئولين بايد زمينه ها را، مدل ها را، فرمول‌هاي عملي و قابل فهم عموم را، فرمول‌هاي اعتماد بخشي را براي مشارکت مردم فراهم کنند. (20/7/90)

 در پايان با تعهد و بيعت ويژه با مقام عظماي ولايت براي پيگيري و تحقق اقتصاد مقاومتي همچنان که ايشان فرموده‌اند اعلام مي‌داريم که:

    *هيچ بن بست و مشکل غير قابل حلّي در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهي و با عزم و اراده مردم و مسئولان و با استفاده از ظرفيت بي بديل جوانان و نخبگان توانمند ايران عزيز و با فعال کردن ظرفيت‌ها و منابع ممتاز کشور، يقيناً بر مشکلات دروني و تحميلي فائق خواهيم آمد. (18/7/1397)

بعون الله تعالي

جمعي از نهادها و تشکل‌هاي ملی مردم بنياد
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq39u.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما