سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 74715
دیروز در تهران صورت گرفت

استعفای آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز در دفتر رهبر معظم انقلاب

قم نيوز : آیت الله موسوی جزائری که اخیرا برای تبلیغ دینی به انگلستان سفر کرده بود، به سبب مشکلات جسمانی از امامت جمعه اهواز استعفا کرد.
استعفای آیت الله موسوی جزائری از امامت جمعه اهواز در دفتر رهبر معظم انقلاب
استعفای آیت الله موسوی جزائری از امامت جمعه اهواز در دفتر رهبر معظم انقلاب
به گزارش قم نیوز  آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، دیروز در دفتر مقام معظم رهبری حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جسمانی خود، از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد.

آیت الله جزائری جمعه 26 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اهواز از احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی خبر داده بود. شدت بیماری جسمی وی و استمرار آن به شکلی پیش رفته است که این عالم برجسته منطقه خوزستان، تصمیم به استفعا گرفته است.

اگر امام جمعه توان اقامه نماز جمعه را نداشته باشد، تکلیف شرعی وی استعفا از این سمت است و آیت الله موسوی جزائری نیز به همین تکلیف عمل کرده است. 

تا لحظه مخابره خبر از پذیرش استعفای وی توسط رهبر معظم انقلاب خبری در دست نیست اما احتمال می‌رود به سبب وضع جسمی وی، این استعفا با موافقت روبرو شود.

آیت الله جزائری منشاء خیرات و برکات زیادی در خوزستان بوده است که برخی از آنها به شرح زیر است:‌ کانون مقدّس خانواده که محلّ مراجعات اختلافات خانوادگی است، مرکز حلّ اختلافات عشایری، مراکز مجمع پاسخ‌گویی به مسائل شرعیّه و راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران خوزستان.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdk505.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما