سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 74726
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه:

تلاش می کنیم با کمک خیرین سالانه ۵۰۰ منزل در شهرک مهدیه احداث کنیم

قم نيوز : حجت الاسلام ملکدار گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ منزل خالی از سکنه در شهرک مهدیه وجود دارد و تا بودجه لازم برای تعمیر و مرمت آن‌ها تامین نشود، نمی‌توان از آن ها را استفاده کرد .
تلاش می کنیم با کمک خیرین سالانه ۵۰۰ منزل در شهرک مهدیه احداث کنیم
تلاش می کنیم با کمک خیرین سالانه ۵۰۰ منزل در شهرک مهدیه احداث کنیم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار در هجدهمین نشست  مدیران میانی ستادی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در شهرک مهدیه   زمینه خوبی برای مدیریت حوزه وجود دارد  و حدود چهار سال گذشته شهرک مهدیه به امور طلاب واگذار شد و هیئت امنا و اساسنامه آن از ۲۵ سال گذشته ثبت رسمی شده بود.

وی تصریح کرد: از چهار سال گذشته هیئت امناء شهرک مهدیه توسط شورای عالی حوزه علمیه انتخاب شد که این هیئت مدیره تصمیمات اجرایی را اتخاذ می‌کند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از زمان واگذاری هیئت مدیره به حوزه علمیه، اقدامات قابل توجهی در زمینه های فرهنگی و وضع زندگی مردم صورت گرفته شد.

وی بیان کرد: ثبت نام برای سکونت در شهرک مهدیه به صورت سامانه ای انجام می‌شود و حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، در سال آینده نیز مجددا ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که تا سال آیند از ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از طلاب بتوانند از اسکان شهرک مهدیه برخوردار شوند و اسکان سایرین نیز در سال‌های آینده انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات ما برای ساخت اسکان در شهرک مهدیه، کمبود بودجه بوده و ما برای تامین بودجه به سراغ راه‌های دیگر رفتیم، درخواست از خیرین و نمایندگان ولی فقیه برای ساخت اسکان در شهرک مهدیه از جمله این راه‌ها می‌باشد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه ادامه داد: در کنار این اقدامات، باید کارهای اقتصادی دیگری نیز انجام شود و در حال حاضر طرح های مهمی در حال گذراندن مراحل هستند و هدف ما این است که ۵۰۰ منزل در سال در شهرک مهدیه احداث شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک‌دار اضافه کرد: اگر در سال ۹۶، ۴۱۷ تخلیه داشتیم، نتوانستیم این تعداد خانوار را جایگزین کنیم و دلیل اصلی آن نیاز ساختمان‌ها به تعمیرات است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ منزل خالی از سکنه در شهرک مهدیه وجود دارد و تا بودجه لازم برای تعمیر و مرمت آن‌ها تامین نشود، نمی‌توان آن ها را پر کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه عنوان کرد: یکی از شرایط قطعی ما برای اسکان طلاب در شهرک مهدیه، معمم بودن، اتمام سطح یک حوزه و صاحب خانه نبودن طلاب است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvede.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما