سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 74727
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بازدید جمعی از خبرنگاران عراقی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم

قم نيوز : جمعی از خبرنگاران کشور عراق با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی از بخش های آن بازدید کردند.
بازدید جمعی از خبرنگاران عراقی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم
بازدید جمعی از خبرنگاران عراقی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم
به گزارش قم نیوز در بازدید جمعی از خبرنگاران کشور عراق از پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم  که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد، محمد ساعدی ضمن معرفی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به توضیح آثار مهم این مجمع پرداخت.

وی گفت: از مهمترین آثار این مجمع موسوعه گرانسنگ السنه النبویه فی مصادر المذاهب اسلامیه است که با تلاش 13 ساله  پژوهشگران مجمع جهانی تقریب در 20 مجلد به چاپ رسید و یک نسخه از آن برای علمای کشورهای اسلامی ارسال شد.

وی در ادامه افزود: چاپ بیش از 100 جلد مجله رساله التقریب یکی دیگر از آثار مهم مجمع جهانی تقریب در این سالها بوده است.

این مولف تقریبی در ادامه به برگزاری سی و دو دوره کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی بزرگترین اجتماع سالانه علمای جهان اسلام است که هر سال با موضوعی خاص در تهران برگزار می شود که امسال به موضوع فلسطین اختصاص یافت و با استقبال علما و نخبگان جهان اسلام روبرو شد.

وی با اشاره به اندیشه های تقریبی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکی از تاثیرگذار ترین چهره های معاصر در وحدت جهان اسلام است که در کتاب البیع بیش از 30 صفحه در دفاع از وحدت اسلامی مطلب آورده است.

ساعدی تاکید کرد: چاپ کتاب در زمینه وحدت اسلامی به نوعی روشنگری محسوب می شود. داعش در طول 10 سال اخیر بیش از 3000 جلد کتاب چاپ کرد تا بتواند زمینه های تئوری حضور خود را تبیین کند و این نشان می دهد که علمای جهان اسلام برای مقابله با گروه های تکفیری وظیفه ای خطیر برعهده دارند.

وی در پایان به مهمترین نظریه های تقریبی اشاره کرد و افزود: نظریه ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه، نظریه سید امیرعلی هندی (متوفی 1928م) در کتاب مختصر تاریخ عرب، نظریه علی عیسی معمر از لیبی، نظریه آیت الله العظمی بروجردی، نظریه محمد صالح مازندرانی سمنانی و نظریه محمد مهدی شمس الدین از مهمترین نظریه های تقریبی محسوب می شوند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguu9u.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما