سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 74742
منبع : خبرگزاری تسنیم

هیچ دستگاهی متولی خانه مسافرهای غیرمجاز در قم نیست

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به برخی از خانه‌های مسافرهای غیرقانونی در استان گفت: متأسفانه هیچ دستگاهی متولی این مشکل نیست و این مشکل غیر از تبعات قانونی از نظر اجتماعی نیز دارای مشکلات زیادی است.
هیچ دستگاهی متولی خانه مسافرهای غیرمجاز در قم نیست
هیچ دستگاهی متولی خانه مسافرهای غیرمجاز در قم نیست
به گزارش قم نیوز رضا سیار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات قم برگزار شد با بیان اینکه یکی از وظیفه‌های فرمانداری پشتیبانی و هماهنگی دستگاه‌های استانی است اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف فرمانداری برگزاری انتخابات است اما به دلیل اینکه فرمانداری در اکثر کارگروه‌های استان عضو هستیم، پیگیر بسیاری از مسائلی که مورد توجه دستگاه‌ها قرار نگرفته هستیم.

وی با تأکید بر لزوم چابک‌سازی اداری در استان، افزود: با توجه به اینکه شهرستان قم در همان غالب استان قم قرار دارد، ضرورتی بر وجود ادارات شهرستانی وجود ندارد و فرمانداری نیز پیگیر این موضوعات نبوده و نخواهد بود.

 فرماندار قم با تأکید بر آسایش فکری مردم در آستانه عید نوروز، گفت: حدود هفتصد تن پرتغال و چهارصد تن سیب برای استان قم ذخیره‌سازی شده که در روزهای منتهی به سال جاری این محصولات با قیمت 15درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: محصولاتی همچون شکر و آرد برای قنادی و گوشت و مرغ موردنیاز مردم مورد برآورد قرارگرفته و این موارد برای عید نوروز به اندازه کافی استان تأمین خواهد شد.

سیار با اشاره به حضور مسافران و زائران برای تحویل سال و تعطیلات عید نوروز در قم، ادامه داد: در زمان سال تحویل حدود 150هزار زائر و مسافر در استان قم حضور دارند که اماکن مجاز اقامتی تنها 20هزار ظرفیت داشته که آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت گسترده خود توانسته تا 50هزار نفر را در مراکز آموزشی اقامت دهد.

وی ابراز کرد: مابقی مسافران که مسافران ساعتی قم هستند امکان اسکان در بوستان‌ها، حسینیه‌ها و شبستان‌های جمکران را خواهند داشت.

فرماندار قم با اشاره به اینکه برخی از مراکز نگه‌داری کودکان مانند مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها دارای مجوز لازم نیستند، عنوان کرد: وجود واحدهای بدون مجوز دلیلی بر ناکارآمد بودن دستگاه‌های مربوطه است، در کشور خلأ قانونی ندارد و برداشت‌های غلط از قانون برای ما مشکلاتی این‌چنین به بار خواهد آورد.

وی اضافه کرد: مهد قرآن، مهدکودک، پیش‌دبستانی و خانه بازی کودک هر کدام تفاوت‌ها و تعاریف مختلفی از نظر قانونی دارد و واحدهایی که دارای مجوز قانونی نبوده می‌توانند با مراجعه به فرمانداری و مشاوران مجموعه مجوزهای لازم را دریافت کنند.

سیار افزود: سه ارگان دولتی آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و بهزیستی وظیفه بازرسی از این مراکز را دارند که در صورت عدم همکاری و تبعیت نکردن از قانون برای اخذ مجوز دادستانی قم باید در این زمینه ورود کند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد بخش قمرود بیان کرد: فاضلاب قمرود یکی از مشکلات بزرگ استانی است و شهرداری و سازمان آب و فاضلاب دخیل در رفع این مشکل خواهند بود.

فرماندار قم یکی از مشکلات قمرود را نبود آب کافی دانست و گفت: حلقه‌های چاه کشاورزی قمرود اغلب خشک و کم آب بوده و مردم و کشاورزان این منطقه نیاز به آب برای کشاورزی دارند که بخشی از آب فاضلاب تسویه شده برای کشاورزی به این منطقه فرستاده می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی در مناطق 6، 3و 2شهری است که خانه‌های غیرمجاز مسکونی با عدم رعایت قوانین ساختمان آب‌های مصرفی خود را که امکان تسویه آن وجود ندارد بادبی‌های مختلف وارد شبکه فاضلاب شهری می‌کنند که باید مشکل فاضلاب قمرود از ریشه برطرف شود.

سیار درباره برخی از خانه‌های مسافرهای غیرقانونی گفت: متأسفانه هیچ دستگاهی متولی این مشکل نیست و این مشکل غیر از تبعات قانونی از نظر اجتماعی نیز دارای مشکلات زیادی است.

وی با بیان اینکه در محلات آذر و دروازه ری 47درصد تبعه خارجی ساکن هستند، افزود: بسیاری از این جمعیت به صورتی چند خانواده در یک خانه زندگی می‌کنند که این نیز ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی است که نیروی انتظامی همیشه پای کار بوده اما دستگاه‌های مربوط زیر بار رفع این مشکل نمی‌روند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdx505.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما