چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 74769
منبع : خبرگزاری تسنیم

22 هزار قمی امسال به سفر راهیان نور اعزام می‌شوند

قم نيوز : در جلسه ستاد راهیان نور از اعزام ۲۲ هزار نفر از مردم قم به سفر راهیان نور خبر داده شد.
22 هزار قمی امسال به سفر راهیان نور اعزام می‌شوند
22 هزار قمی امسال به سفر راهیان نور اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد راهیان نور ظهر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار قم، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار قم با اشاره به‌ضرورت تعامل دستگاه‌های استانی در اعزام زائران راهیان نور اظهار داشت: برای برگزاری باشکوه سفر راهیان نور همدلی و پشتیبانی تمامی دستگاه‌های استانی لازم و ضروری است.

پشتیبانی برخی دستگاه‌های قم در اعزام زائران راهیان نور نامطلوب است

رضا سیار ادامه داد: برخی از دستگاه‌های استانی فراتر از حد انتظار در مبحث پشتیبانی از ستاد راهیان نور به رسالت وظایف خود عمل کرده‌اند اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نیز اقدام خاصی درزمینهٔ پشتیبانی از راهیان نور نکرده‌اند.

وی با انتقاد از رویه برخی از دستگاه‌های استانی در پشتیبانی از اعزام زائران به سفر راهیان نور خاطرنشان کرد: حقیقت این است که برخی از دستگاه‌های استانی درزمینهٔ حمایت و پشتیبانی از ستاد راهیان نور هیچ‌گونه کمکی نکرده‌اند.

معاون  هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز ابراز کرد: علی‌رغم تمام مشکلات پیش رو انتظار می‌رود اعزام زائران راهیان نور مانند سال‌های گذشته در استان قم ادامه داشته باشد، نقش برخی از دستگاه‌های استانی از حمایت و پشتیبانی از اعزام زائران قابل‌تقدیر است.

یونس عالی پور تأکید کرد: تاکنون در بخش دانش‌آموزی بیش از 5 هزار دانش‌آموز پسر و دختر در دوره متوسطه به یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق جنوبی کشور اعزام‌شده‌اند.

60 مسجد محوری قم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی سازمان‌دهی شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به حوزه مبلغین سازمان‌دهی روایان گروه‌های جهادی تأکید کرد: برای اعزام مبلغین گروه‌های جهادی ساماندهی ویژه‌ای صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم و اصلی سازمان تبلیغات در دوره جدید استفاده بهینه و مفید از ظرفیت و توان مساجد استان برای بهبود وضعیت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به ساماندهی بخشی از مساجد استان برای اثرگذاری در مباحث فرهنگی و نظام‌اند شدن فعالیت‌های انجام‌شده ابراز کرد: در زمینهٔ کاهش و بهبود آسیب‌های اجتماعی 60 مسجد محوری در استان وصل شده و برخی حمایت‌های ستادی نیز از آن‌ها صورت می‌گیرد.

7 هزار و 500 نفر به صورت متمرکز به سفر راهیان نور اعزام می شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم نیز در بخشی از این جلسه، ادامه داد: سالانه بالغ 7500 نفر به‌صورت متمرکز به سفر راهیان نور اعزام می‌شود، درمجموع در دو قالب متمرکز و غیرمتمرکز بیش از 22 هزار نفر از مردم قم به سفر راهیان نور اعزام خواهند شد.

احمد بیطرفان با انتقاد از کم‌کاری برخی دستگاه‌های استانی در پشتیبانی از اعزام مردم به سفر راهیان نور ابراز کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های استانی به تعهدات و وظایف خود در قبال اعزام زائران راهیان نور عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: درزمینهٔ اعزام دانش‌آموزان به سفر راهیان تمام 10 ردیف هزینه‌های جانبی بر عهده کمیته پشتیبانی ستاد بوده و کمکی از این طریق برای اعزام دانش‌آموزان صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccomqm.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما