چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 74772
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده آستان قدس رضوی در قم خبر داد

تقاضای ۳۶۰۰ نفر برای خادمیاری آستان قدس رضوی در قم

قم نيوز : نماینده آستان قدس رضوی در قم از اعلام آمادگی حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی برای خادمیاری آستان قدس رضوی در قم خبر داد.
تقاضای ۳۶۰۰ نفر برای خادمیاری آستان قدس رضوی در قم
تقاضای ۳۶۰۰ نفر برای خادمیاری آستان قدس رضوی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای در آیین افتتاح همزمان بیش از ۲ هزار کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم که پیش از ظهر امروز در سالن ویدئو کنفرانس مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: در هر منطقه استان قم که یک امام جمعه حضور دارد، یک کانون خادمیاری آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند؛ حتی روستای فردو که جزو مناطق شهری نیست، به دلیل داشتن ائمه جمعه، از یک مرکز کانون خادمیاری رضوی برخودار است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر از سرکانون‌ها و افسران در کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی خادمیاری در قم هستند که فرآیند آموزش، گزینش و فعال‌سازی بیش از ۳ هزار نفر از آنها تکمیل شده است.

مسؤول کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: افرادی که فرآیند حضورشان در این کانون انجام گرفته، در قالب ۲۵ کانون موضوعی، تخصصی، شعر و ادب، علمی، هنری، زائر اولی‌ها، تبلیغ و ... فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای تصریح کرد: مسؤول کانون خادمیاری تبلیغ خادمیاری آستان قدس رضوی در قم برعهده حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی، رئیس سازمان تبلیغات استان قم است که اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: مسؤولیت کانون خادمیاری وقف و نذر آستان قدس رضوی در قم برعهده امین‌جعفری و مسؤولیت کانون خادمیاری هنری برعهده سید مهدی حسینی، از جانبازان اهل رزم و جهاد و فعال در عرصه هنری کشور است.

نماینده آستان قدس رضوی در قم یادآور شد: کانون خادمیاری زائر اولی‌های آستان قدس رضوی در قم، یک شبکه منسجم در سطح استان است که با منطقه‌بندی ۱۴ گانه فعالیت دارد و برای شناسایی، معرفی و اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس شکل گرفته و فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه کانون زائراولی‌ها با سایر مؤسسات ازجمله مؤسسه حضرت خدیجه همکاری دارد، اظهار کرد: شبکه کانون خادمیاری زائر اولی‌ها در قم خیلی موفق عمل کرده و عملکرد آن فراتر از کشور است.

وی یادآور شد: چندی پیش کاروان ۲۵۰ نفره زائر اولی‌های غیر ایرانی را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

مسؤول کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم با اشاره به فعالیت‌هایی که در جشن ۴۰ سالگی انقلاب و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام دادند، گفت: برنامه‌های ما ۳۰ سرفصل داشت که خادمین با ذوق، همت و طراحی خودشان خدماتی را به حضرت رضا(ع) تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای تصریح کرد: در این ایام جلسات باشکوهی در ادارات، مدارس، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و... برگزار شد ولی ما بنا را بر این گذاشتیم تا در مناطق محروم جشن‌ها و همچنین مراسم‌های سوگواری با توسل به اهل بیت(ع) برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: در دهه فجر کانون‌های جوانان، مداحان، بانوان، خیرین، تبلیغ، سلامت و ... در کنار هم همت داشتند، هر شب به یکی از روستاهای قم رفتند و مستضعفین را شناسایی کردند تا به آنها ارائه خدمت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxu9u.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما