چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 74778
منبع : خبرگزاری تسنیم

تشیع مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن کریم را به برکت اهل بیت (ع) دارد

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر اینکه درمیان مذاهب اسلامی هیچ مذهبی از شیعه نزدیک تر به قرآن نیست،گفت: براساس اعتقاداتی که داریم علم این کتاب تمام دراختیار ائمه(ع) است و شیعیان مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن را به برکت اهل بیت(ع) دارند.
تشیع مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن کریم را به برکت اهل بیت (ع) دارد
تشیع مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن کریم را به برکت اهل بیت (ع) دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضائیه که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی براساس قرآن است و امام راحل با استفاده از قرآن هدف خود را از انقلاب بیان کردند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب شخصیت قرآنی است و درهمین رابطه برای شخصیت قرآنی امام راحل هم لازم است همایشی برگزار شود، اگر ارتباط امام راحل با قرآن و ولایت نبود، انقلاب واقع نمی‌شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن کریم عنوان کرد: مسئولین نباید از قرآن غافل باشند و اگر مسئولی با قرآن فاصله داشته باشد، وجودش مخل و مضر برای نظام خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر انسان در هر شبانه روز مأنوس با قرآن باشد، حق کسی را ضایع نمی‌کند و راه کسی را نمی‌بندد، وقتی می‌شنویم قوه قضائیه در امرتربیت حفظ قرآن فعال است، خوشحال می‌شویم و مهم‌تر اینکه این مسئله سبب می‌شود خود قوه قضائیه برای انسان و جامعه مورد اعتماد و نقطه امن شود.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه در میان مذاهب اسلامی هیچ مذهبی از شیعه نزدیک تر به قرآن نیست، افزود: براساس اعتقادات و ادله فراوانی که داریم علم این کتاب تمام دراختیار ائمه (ع) است و تشیع مهم‌ترین معارف در مورد تفسیر قرآن را به برکت اهل بیت (ع) دارد.

وی گفت: انسان وقتی در تفسیر قرآن وارد می‌شود اگر چراغ اهل بیت (ع) نباشد به جای نمی‌رسد و نوری برای او نخواهد داشت، انسان وقتی با چراغ اهل بیت (ع) وارد تفسیر می‌شود به موفقیت می‌رسد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه از افتخارات و رسالت حوزه، حضور در برگزاری مسابقات قرآن و تربیت حافظان است، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، قرآن به صحنه جامعه، اجتماع، جوانان آمده است و بعد از 40 سال از عمر انقلاب یکی از اموری که به دنیا می‌توانیم نشر دهیم، تربیت حافظان قرآن و ترویج قرآن است و این مسئله قابل انکار نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زندگی آحاد مردم باید قرآنی باشد و جای افسوس دارد که این گونه نیست و اگر این کار صورت می‌گرفت بسیاری ازمشکلات جامعه و زندگی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4mqm.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما