چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : 74779
منبع : خبرگزاری تسنیم

طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ‌پاسخگوی‌‌ ابهامات فقهی ‌باشند

قم نيوز : معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: نظام اسلامی مبتنی بر فقه است و خلاء های زیادی در اداره جامعه وجود دارد و برای رفع این خلاء ها وپاسخ به ابهامات فقهی در عرصه‌های مختلف باید طلاب به خوبی تربیت شوند.
طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ‌پاسخگوی‌‌ ابهامات فقهی ‌باشند
طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ‌پاسخگوی‌‌ ابهامات فقهی ‌باشند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام احمد دیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: طلابی که در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی و در مقطع خارج عمومی پذیرش می‌شوند به مدت 3 سال تحصیل می‌کنند و شرط سنی 30 سال است.

وی افزود: معدل بالای 17 در 10 پایه اول یکی از شروط پذیرش طلاب در مقطع خارج عمومی است در این مقطع 6 رشته پذیرش انجام می‌شود که دو رشته جدید فقه تخصصی و قضا است و فقه اقتصاد و سیاسی و خانواده و جزا نیز از سال گذشته تدریس می‌شد.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی افزود: در مقطع خارج عمومی 24 نفر پذیرش انجام می‌شود و در هر رشته 7 الی 8 نفر از طلاب مشغول فراگیری علوم می‌شوند، شرط سنی مقطع تخصصی حداکثر 34 سال است و امتحان کتبی نداریم وطلاب پس از مصاحبه علمی پذیرش می‌شوند.

دیانی ادامه داد: در فقه واصول حجت الاسلام عندلیبی، حجت الاسلام مؤمن، حجت الاسلام جزایری، آیت الله قائنی و حجت الاسلام مدرسی تدریس می‌کنند و در رشته فقه اقتصاد حجت الاسلام موسویان و میرمعزی تدریس کرده و در فقه جزا حجت الاسلام احمدی و در رشته خانواده قزوینی و دهقان تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 84 طلبه درموسسه مشغول فراگیری علوم دینی هستند، بیان کرد: در دوره تمهیدی 27 طلبه ودر دوره خارج عمومی نیز 24 طلبه و خارج تخصصی 31 طلبه تحصیل می‌کنند.

دیانی ادامه داد: با توجه به اینکه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی زیر نظر مقام معظم رهبری است اساتید همکاری بسیار خوبی دارند، تعطیلات طلاب بسیار کم است و تابستان هم نیز تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی عنوان کرد: نظام اسلامی مبتنی بر فقه است و خلاء های زیادی در اداره جامعه وجود دارد و برای رفع این خلاء ها وپاسخ به ابهامات فقهی در عرصه‌های مختلف باید طلاب به خوبی تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: طلابی که مستعد هستند در این موسسه پذیرش می‌شوند و ایده آل‌هایی که در ذهن داشتیم در این سه سال فعالیت موسسه انجام شده است و روند موفقی را پشت سرگذاشتیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdn505.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما