چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 74780
منبع : خبرگزاری تسنیم

شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی متصل می‌شود

قم نيوز : عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن ایران با اشاره به اتصال شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی گفت: با توسعه خطوط ریلی اثرات مثبت زیادی در عرصه‌های مختلف نصیب کشور می‌شود، در سیاست‌های کلی نظام اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی پیش‌بینی‌شده است.
شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی متصل می‌شود
شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی متصل می‌شود
به گزارش قم نیوز سعید رسولی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: راه‌آهن ایران امسال به‌صورت رسمی وارد نودمین سال فعالیت خود می‌شود.

وی افزود: شبکه راه‌آهن از سال 1306 کلنگ زنی شده و از سال 1317 رسماً به‌صورت رسمی وارد خدمت‌رسانی به مردم شده است، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های راه‌آهن در دوران جنگ تحمیلی انتقال مهمات و جابه‌جایی شهدا و مجروحین بوده است.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن ایران ادامه داد: جابه‌جایی بار و مسافر دو وظیفه مهم راه‌آهن است، راه‌آهن هزینه‌های خود را از طریق جابه‌جایی بار تأمین می‌کند، جابه‌جایی مسافر به دلیل یارانه‌ای که برای بلیط مسافران داده می‌شود همواره برای این شرکت زیان‌ده بوده است.

رسولی با اشاره به برخی از مزیت‌های راه‌آهن نسبت به حمل‌ونقلی جاده‌ای ابراز کرد: حجم سوخت راه‌آهن یک‌هفتم سوخت جاده‌ای است، همچنین تعداد تلفات راه‌آهن بسیار کمتر از جاده‌ها است، چراکه سالانه 26 هزار نفربر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازگاری با محیط‌زیست یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های راه‌آهن است، هرروز 600 هزار خودرو وارد تهران می‌شود که در صورت تکمیل و توسعه خطوط ریلی و کاهش این حجم عظیم خودروی ورودی اثر آلایندگی و ترافیک شهر تهران بسیار کمتر از وضعیت فعلی می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن ایران با اشاره به اتصال شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: با توسعه خطوط ریلی اثر مثبت زیادی در عرصه‌های مختلف نصیب کشور می‌شود، در سیاست‌های کلی نظام اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: برای هر کیلومتر توسعه راه‌آهن 5 میلیارد تومان هزینه می‌شود ولی متأسفانه در برخی از شهرهای کشور مانند شیراز و همدان علی‌رغم توسعه و تکمیل خطوط ریلی تا مجاورت واحدهای صنعتی، بار کارخانجات و واحدهای تولیدی همچنان توسط کامیون‌ها حمل می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxede.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما