چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 74783
منبع : خبرگزاری فارس
با معرفی نفرات برتر

مسابقات کشوری قرآن دختران شاهد و ایثارگر پایان یافت

قم نيوز : دوره دوم مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه فرزندان دختر شاهد و ایثارگر به میزبانی استان قم با تجلیل از نفرات برگزیده به پایان رسید.
مسابقات کشوری قرآن دختران شاهد و ایثارگر پایان یافت
مسابقات کشوری قرآن دختران شاهد و ایثارگر پایان یافت
به گزارش قم نیوز معاون تهذیب حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: حضرت ام البنین(س) الگوی ایثار، ادب، ولایت مداری است و مادران و همسران شهدا به تاسی از این بانوی بزرگوار در مسیر دفاع از اسلام و صبر و ایثارگری گام برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان افزود: شما بانوان ایثارگر و قرآنی با سبک زندگی قرآنی مروجان فرهنگ قرآن در جامعه هستید.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوان جایگاه شهدا را پیدا کرد باید از زندگی،اخلاق و رفتار و عبادت شهدا درس گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم همچنین به جایگاه و مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور ایشان در شهر مقدس قم اشاره کرد و افزود: اهل بیت (ع) در مقامات و شئونات ایشان بسیار تاکید داشته اند و زیارت این بانوی بزرگوار را به شرط کسب معرفت جایگاه ایشان، با مزد بهشت همراه دانستند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: معرفت و شناخت این کتاب آسمانی وظیفه همه مسلمانان است و هرکس بر اساس تلاش و فهم خود از این کتاب آسمانی بهره مند می شود.مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم گفت:  قرآن کتاب جامع بشری است برای رسیدن به سعادت در دنیا و عقبی باید به آن تمسک جست.

وی با گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا ادامه داد: از دامن زنان پاکدامن مردان بزرگ به معراج می روند. شمایادگاران شهدا و ایثارگران و ادامه دهندگان راه پدرانتان  هستید و در مکتب قرآن درس زندگی می آموزید.

 

فعالیت 5 هزار نفر از جامعه ایثارگری در حوزه قرآنی

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این مراسم گفت: در این دوره از مسابقات ۱۴۸ نفر از فرزندان دختر شاهد و ایثارگر حضور داشتند که در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم حضور یافتند.

سید مرتضی حسینی افزود: این مراسم در آستانه روز شهید و چهلمین فجر انقلاب اسلامی با حضور ۶۰۰ نفر از ایثارگران در سه مرحله همسران شهدا و ایثارگران، فرزندان دختر شهید و ایثارگر و ایثارگران و فرزندان پسر شاهد برگزار شد.

وی  ادامه داد: 5 هزار نفر از ایثارگران در کل کشور در زمینه قرآنی فعالیت دارند و برگزیدگان مرحله کشوری برای شرکت در مسابقات اوقاف و امور خیریه معرفی می شوند.

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: از دیگر فعالیت های قرآنی می توان به برگزاری پژوهش های قرآنی و ایثار اجتماعی در آموزه های قرآن کریم اشاره کرد که برندگان های این پژوهش در ۲۲ اسفند مورد تقدیر قرار می گیرند.

در این دوره از مسابقات در رشته تفسیر اعظم اکبرزاده مقدم از خراسان جنوبی نفر اول، فوزیه همتی خواه از کرمانشاه نفر دوم را کسب کردند و رتبه سوم رشته تفسیر سه برگزیده شامل مهدیه محمدزاده از آذربایجان شرقی،معصومه وفایی از کهگیلویه و بویر احمد و فاطمه صادقی ارمی از مازندران معرفی شدند.

 

در حفظ ۱۰ جزء رتبه اول معصومه حمیدی از قزوین ، طاهره موسوی از مازندران و فاطمه پرویزی از همدان  نفرات دوم و زینب احمدی از قم نفر سوم این رشته معرفی شدند. در حفظ ۱۵ جزء نیز مریم پور واعظیان از خراسان رضوی، نگار مخبریان نژاد از قزوین و سعیده واسع از گیلان به ترتیب نفرات اول تا سوم این مسابقات شدند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء نفرات اول تا سوم زهره خلیلی از قم ، بتول امینی از گیلان و محدثه زارع از یزد را کسب کردند.

در بخش حفظ پنج جزء رویا فیض الهی از آذربایجان شرقی رتبه اول، زهره زمانی از خراسان رضوی و فاطمه عموپور از گیلان رتبه دوم  و زهرا نوروزی از زنجان رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش حفظ  کل قرآن طاهره نایبی از قم اول، زینب عفری از خوزستان دوم و طاهره رنجبر از فارس سوم شد. در رشته مفاهیم نیز سکینه رئیسیان از اصفهان رتبه اول، سمانه محروقی از خراسان رضوی رتبه دوم و ناهید دهقان از یزد رتبه سوم را بدست آوردند.

در بخش شایستگان تقدیر عطیه تبیانیان از تهران بزرگ در رشته  حفظ کل، زینب عبدالعلی زاده در رشته حفظ پنج جزء از خراسان شمالی، و در رشته قرائت تحقیق زینب پیدا از گیلان، مرضیه پور تیمور از ایلام، رقیه حسنلو از زنجان و فاطمه نایبی موحد از قم برگزیده شدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipyay.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما