پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 74794
منبع : خبرگزاری فارس
در مجمع سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی مطرح شد

تجهیزات استان‌های مختلف برای نجات غریق باید توسعه یابد

قم نيوز : معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم با از استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر حتی یک نفر را از دست ندهیم، همچنین باید تجهیزات و امکانات را در استان‌های مختلف در دستور کار وزارت قرار گیرد.
تجهیزات استان‌های مختلف برای نجات غریق باید توسعه یابد
تجهیزات استان‌های مختلف برای نجات غریق باید توسعه یابد
به گزارش قم نیوز محمدرضا داورزنی در مجمع سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی در مشهد اظهار کرد: باید درود فرستاد به تمام کسانی که برای ایران ایثار کردند و از جان خود را برای عزت این کشور گذشتند، من بنا به اقتضای زمان جنگ نجات غریق و غواصی را آموختم و از سختی‌های آن آگاهی کامل دارم.

وی ادامه داد: در جنگ جنازه های غواصان را که بازگرداندن دست‌های آن‌ها بسته بود، این نشان دهنده این است که  جنس کار نجات غریق با سایر رشته ها متفاوت است و جنسی از عشق است.

معاون وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: این رشته را نمی‌توان با رشته‌های دیگر مقایسه کرد چراکه در آن نه شهرت است و نه مردم آن را می‌بینند و برای آن‌ها تنها اینکه جان کسی را نجات دهند، مهم است، حتی  مسابقاتی که  طراحی شده برای بالا بردن مهارت است که در هنگام نجات دیگران از آن استفاده کنند و هیچ جنبه مالی ندارد.

داورزنی عنوان کرد:  در کشوری هستیم  که در شمال و جنوب آن سواحل گسترده‌ای وجود دارد حفظ جان مردم در این مناطق کار بسیار دشواری است که به لطف ناجیان توانسته ایم این مناطق را پوشش دهم و از غرق شدن هموطنانمان پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در اوایل  انقلاب تعداد استخرها خیلی محدود بود و حتی در خیلی از استان‌ها استخر نداشتیم که در سال ۵۹-۶۰ شروع به ساخت این مجموعه‌ها شد و البته جمعیت کشور نیز افزایش یافت و سالیانه تلفات زیادی داشتیم ولی با توجه به اقدامات خوبی که در امر نجات شده است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امیدواریم با از استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر حتی یک نفر را از دست ندهیم، همچنین باید تجهیزات و امکانات را در استان‌های مختلف در دستور کار وزارت قرار گیرد.

داورزنی اذعان کرد: رئیس فدراسیون یکی از جوانترین روسای فدراسیون ها است او یکی از قهرمانان بزرگ کشور است و اکنون مدال خود را به استان قدس تقدیم کرد.

 داور زنی افزود: باید از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم  و با توجه به مشکلاتی که قانون ماده ۸۸  بوجود آورده و مطرح شد در صدد آنیم که بتوانیم استفاده از ظرفیت‌های ورزشی را برای ادارت کل فراهم کنیم  و  خارج از مزایده ای که میگذارند، از ظرفیت اماکن تخصصی استفاده کنند، بنابراین اگر به این قانون درست عمل نکنیم به ورزش آسیب می رساند.

وی بیا کرد : یک میلیارد بودجه برای این فدراسیون در نظر گرفتیم و با وجود محدودیت های مالی که داریم، تلاش میکنم توجه بیشتری به نجات غریق داشته باشیم.

داور زنی ادامه داد: باید از ناجیان فعال در استان ها که عملکرد شاخصی داشتند، تقدیر شود تا  سبب ایجاد انگیزه برای دیگران نیز بشود.

3680عضو جدید فدراسیون نجات غریق در سال 97

ایلخان نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ نجات غریق و غواص به‌طور رسمی وجود دارد، افزود: فدراسیون‌ از سه بخش آب درمانی، غواصی و نجات غریق تشکیل شده است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی بیان کرد: از سال ۹۵ مسابقات باشگاه‌ها را برگزار کردیم که سال گذشته نیز این مسابقات باحضور ۸ تیم، در سه بخش استخری، ساحلی و دریایی برگزار شد.

نوری عنوان کرد: باتوجه به وظیفه فدراسیون‌ و اینکه در نیمه دوم سال دریا به نجات غریق کمتری نیاز دارد، مسابقات و برنامه‌ها را در شش ماهه دوم سال  برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از افراد زیر ۱۲و۱۶ سال نیز به عنوان کمک منجی استفاده می‌شود، گفت: ۱۱۱مسابقه استانی برگزار شده، همچنین جشنواره های استانی برگزار شده و  در سال 98 نیز ادامه داشته است.

نوری اظهار کرد: فدراسیون در بحث آموزش در سال ۳۶۸۰عضو جدید داشته است.

وی گفت: رئیس فدراسیون جهانی در سفر به ایران، کشور را جزو کشورهای برتر جهان در این حوزه خوانده است.

رئیس فدراسیون نجات غریق عنوان کرد:  برای حضور در مسابقات جهانی، نیاز به پرورش نیروهای متخصص داریم که طبق استاندارد های جهانی آموزش و پرورش نجات غریق در ایران را شروع کردیم.

نوری بیان کرد: در کل دوره هایی که امسال برگزار شد، ۲۹۹۵ غواص به غواصان و ۱۴۵مدرس غواص به این حوزه اضافه و همچنین ۳۶۹نفر در حیطه آب درمانی صاحب مدرک شدند.

اگر ناجیان نباشند، هرساله خسارت جانی زیادی ایجاد می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم، سیدمصطفی میرسلیم با اشاره به اینکه غریق کار بسیار مقدسی است، گفت: در این فدراسیون ناجیان  از خود مایه می‌گذارد که بتواند به دیگران خدمات کند.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه ناجیان آموخته‌اند که با شهامت کامل از خود بگذرند و دیگران را بر خودشان مقدم بدانند، افزود: در این کار جنبه معنوی وجود دارد که ارزش آن بیش از هر کار دیگری است، مهم‌ترین خدمتی که در دولت می‌تواند ارایه شود خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاری از نظر ورزشی مقتدر باشد ولی اخلاق نداشته باشد کار او هیچ ارزشی ندارد، کمبودها و اشکالاتی فنی قابل رفع است، اما کسی که اخلاق ندارد نمی‌تواند موفق باشد.

میرسلیم تصریح کرد: کسی که موفق می‌شود بر نفس خود غلبه کند و برای رضایت خدا کار کند انسان والایی است ما باید بعد معنوی را در آموزش داشته باشیم، اهمیت ثانیه ها و مباحث فنی در بالاترین  سطح به دیگران منتقل کنیم.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: ما باید در بحث استعداد یابی نوجوانانی که داری ویژگی‌های خاص این رشته هستند را از سنین پایین وارد این رشته کنیم.

وی افزود: جوانمردی اهمیت بالایی در ورزش دارد و باید در تمامی رشته‌ها لحاظ شود اما اگر در دیگر رشته‌ها  مستحب است در اینجا واجب است ناجیان باید به قدری روی نفس خود کار کنند و تسلط داشته باشند که بیش از هرچیز جان دیگران را مقدم بر جان خود بدانند.

 میرسلیم عنوان کرد: اگر ناجیان نباشند خسارت جانی زیادی همه ساله گریبان گیر کشور می شود بیشتر غرق شدگی ها خارج از محدوده کاری نجات غریقان و برخی برای خودکشی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcay0n0.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما