پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 74801
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه استان قم مطرح کرد

افزایش ساعات اقامت مسافرین در شهر قم

قم نيوز : معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه استان قم گفت: ساعات اقامت مسافران در شهر قم نسبت به گذشته افزایش یافته است.
افزایش ساعات اقامت مسافرین در شهر قم 
افزایش ساعات اقامت مسافرین در شهر قم 
به گزارش قم نیوز محمد جواد شاکر آرانی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به افزایش اقامت مسافران در شهر قم اظهار کرد: ساعات اقامت مسافران در این شهر نسبت به گذشته افزایش یافته و وضعیت اقامت مسافران در قم بهتر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم ورود مسافرین به شهر قم از استان تهران است، باید به این مساله توجه داشته باشیم که حدود 20 میلیون نفر در شعاع 200 کیلومتری شهر قم زندگی می‌کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه استان قم با اشاره به اینکه رتبه قم در سال‌های اخیر در زمینه مسافرپذیری در کشور، رتبه هفتم است افزود: ظرفیت اسکان در اقامتگاه‌های عمومی در استان در چند سال اخیر، افزایش پیدا کرده و این ظرفیت برای اقامت شبانه در بقاع متبرکه قم رشد چشمگیری داشته است.

شاکر آرانی با اشاره به وضعیت سفر مردم کشور در فصل بهار اظهار کرد: براساس طرح مطالعاتی مرکز آمار در سال گذشته، حدود دو سوم جمعیت کشور در فصل بهار سفر کردند و یک سوم مردم ایران در این فصل در سال 96 سفر نداشته اند.

وی با اشاره به کاهش اقامت شبانه در سفرها گفت: در سال گذشته کمتر از 50 درصد سفرها در کشور با اقامت شبانه همراه بود و در مقابل شاهد افزایش حجم سفرهای درمانی در ایران هستیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه استان قم خاطرنشان کرد: براساس مطالعات مرکز آمار 72 درصد از خانوارهای کشور در سفرهای خود به منزل آشنایان می‌روند. اقامتگاه‌های عمومی انتخاب 16 درصد از خانوارها برای اسکان در سفرها است و 6 درصد خانوارها به ویلاهای شخصی در سفر می‌روند، 6 درصد دیگر از خانوارها هم از سایر اقامتگاه‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjvoea.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما