پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 74803
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم:

چهار پژوهش سرای دانش آموزی در قم فعال است

قم نيوز : رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم گفت: چهار پژوهش سرای دانش آموزی در این استان فعال است و بیش از 25 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضو این پژوهش سراها هستند.
رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم : چهار پژوهش سرای دانش آموزی در قم فعال است
رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم : چهار پژوهش سرای دانش آموزی در قم فعال است
به گزارش قم نیوز امیر ملاحسینی افزود: همه فعالیت های تحقیقی مربوط به دانش آموزان در پژوهش سراها ساماندهی و انجام می شود که ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای این مراکز می باشد.
وی اضافه کرد: آموزش مقاله نویسی، روش های مطالعه و پژوهش در دروس، مسائل مربوط به حوزه یادگیری دروس و آزمایش های درسی شیمی و فیزیک از فعالیت هایی است که در پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می شود.
وی بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و معرفی تحقیقات دانش آموزان، نمایشگاه هایی برای معرفی آثار آنان دایر می شود و دانش آموزان دستاوردهای تحقیقی خود را عرضه می کنند.
ملاحسینی افزود: افراد علاقه مند می توانند در درس های مختلف از جمله فیزیک، زیست و شیمی و یا صرفا برای مطالعه در کتابخانه ها، عضو پژوهش سراهای دانش آموزی شوند.
وی گفت: این پژوهش سراها در حوزه های رباتیک، نانو و پژوهش های درسی فعالیت می کنند و حدود 25 درصد دانش آموزان عضو این مراکز هستند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcbfwbz.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما