پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 74807
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی مطرح کرد

تدوین کتاب‌های مرتبط با سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی

قم نيوز : رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: تمام مراحل زندگی باید با سلامت معنوی همراه باشد و در حال تدوین کتاب‌هایی در این خصوص در فرهنگستان علوم پزشکی هستیم.
تدوین کتاب‌های مرتبط با سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی
تدوین کتاب‌های مرتبط با سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی
به گزارش قم نیوز علیرضا مرندی پیش از ظهر امروز در همایش سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه یک بیانیه راهبردی است که جزء به جزء آن از محتوای ارزشمندی برخوردار است و باید به دنبال عملیاتی کردن آن باشیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است و شکر چنین نعمتی، خدمت بیشتر به مردم است و امیدواریم که روز به روز شاهد توفیقات بیشتر نظام اسلامی باشیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بسیج جامع پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی قم کمک‌های زیادی را برای برگزاری همایش ملی سلامت معنوی در شهر قم داشتند.

مرندی با اشاره به سابقه پزشکی در ایران اظهار کرد: طبیبان کشورمان در گذشته جزو علمای دینی بودند، اما در چند قرن اخیر شاهد بودیم که عده ای در جهان به دنبال جدا کردن علم از معنویات بودند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بر پیگیری مساله سلامت معنوی در کشور تاکید داشتند، وزارت بهداشت با توجه به اینکه دارای نقش اجرایی است، به مساله سلامت معنوی هم ورود کرده است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: غربی‌ها بیش از ما در زمینه سلامت معنوی کار کردند و هزاران مقاله در این زمینه نوشتند، حتی با وجود اینکه برخی از آن‌ها بی دین بودند، ولی مطالعاتشان نشان داده که توجه به معنویات و دعا کردن، موجب ارتقاء سلامت بیماران شده است.

مرندی توامان کردن تمام مراحل زندگی با سلامت معنوی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال تدوین کتاب‌هایی در این خصوص در فرهنگستان علوم پزشکی هستیم، مساله سلامت معنوی از پیش از زمان انعقاد نطفه شروع می‌شود و تا لحظه مرگ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfecde.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما