شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 74852
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم در هفته ای که گذشت:

خداحافظی با صندلی مدیرکلی، حسرت سوهان محمد از رسیدن به فینال

قم نيوز : در هفته ای که با خبر رئیس دار شدن هیات والیبال قم آغاز شد ، با خداحافظی حسن عابدی پس از چهار سال و نیم تکیه بر صندلی مدیرکلی ورزش و جوانان قم به پایان رسید و سوهان محمد قم در حسرت رسیدن به فینال لیگ برتر فوتسال ماند.
خداحافظی با صندلی مدیرکلی، حسرت سوهان محمد از رسیدن به فینال
خداحافظی با صندلی مدیرکلی، حسرت سوهان محمد از رسیدن به فینال
به گزارش قم نیوز ورزش قم در هفته گذشته نیز شاهد مصاف ورزشکاران این استان با حریفان خود بود. ورزشکاران در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند و در میدان های مختلف موفق به ثبت افتخارات جدید برای ورزش استان شدند.
کسب چهار مدال در مسابقات دوومیدانی داخل سالن ایران، ایستادن پینگ پنگ باز قمی بر سکوی سوم تور تنیس روی میز کشور، درخشش رزمی کاران استان با کسب 8 مدال رنگارنگ در مسابقات رزم طوس کشور، صعود قم به مرحله نهایی لیگ بدمینتون ایران، قرار گرفتن بانوان کاراته قم در جمع برترین‌های سوپر لیگ کاراته ایران، نایب‌قهرمانی تالوکار قمی در ووشو پسران ایران و ایستادن وشوکاران استان روی سکوی سوم لیگ برتر وشوو بانوان از جمله مهمترین سرخط خبری اخبار ورزشی استان در هفته گذشته بود.

خداحافظی عابدی با صندلی مدیرکلی ورزش قم
حسن عابدی که بعد از ریاست هیأت کاراته استان قم، در روز بیست و سوم تیرماه 93 به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان این استان معرفی شده بود، هفته گذشته بعد از چهار سال و نیم صندلی مدیرکلی ورزش و جوانان استان را به فرد جدیدی سپرد.
رسول منعم که از پانزدهم مهرماه 94 تا پانزدهم دی‌ماه 97 مدیرکل ورزش و جوانان همدان بود و عملکرد خوبی در این استان داشت، به‌عنوان جانشین حسن عابدی معرفی شد.منعم پیش از حضور در مدیریت ورزش و جوانان همدان، معاون اداره کل ورزش و جوانان این استان بود و همچنین معاون تربیت بدنی قم در زمان ریاست بهمن نیکخو و عباس جهان‌بینی را بر عهده داشت ؛ ریاست هیأت بسکتبال استان نیز در کارنامه منعم دیده می‌شود.

لیگ برتر فوتسال/ حسرت سوهان محمد قم از رسیدن به فینال
تیم سوهان محمد قم که در دور رفت نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر فوتسال درخانه نتیجه را 4 به 3 به مس سونگون ورزقان واگذار کرده بود، هفته گذشته برای جبران این شکست و گرفتن مجوز صعود به مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال بار دیگر در مقابل حریف خود صف آرایی کرد.تیم های فوتسال مس سونگون و سوهان محمد قم در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال با تساوی سه بر سه در تبریز به پایان رسید و با توجه به نتیجه دور رفت این دیدار، موفق به حضور در فینال این لیگ نشد.

 مسابقات موتور کراس قم/ معرفی نفرات برتر برای حضور در رقابت کشوری
سومین دوره مسابقه های موتور کِراس قم جمعه گذشته در مجموعه ورزشی یادگار امام این استان برگزار شد. در این دوره از مسابقات که نزدیک به 10 موتورسوار شرکت داشتند، سجاد زندیه، حسین گل افروز و هادی اکبری مقام های اول تا سوم را کسب کردند.مسابقات کشوری در اوایل سال آینده برگزار می شود و نفرات برتر این دوره در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

 انتخاب سکاندار هیات والیبال قم 
مجمع انتخابات هیئت والیبال قم پس از ماه‌ها انتظار سرانجام هفته گذشته برگزارو محمدمهدی حلوایی با کسب تمامی 14 رأی موجود سکان‌دار هیئت والیبال استان شد. هر 14 رأی مجمع به سود محمدمهدی حلوایی به گلدان ریخته شد و بدین ترتیب حلوایی تا زمستان سال 1401 مسئولیت ریاست هیئت والیبال قم را در اختیار خواهد داشت و قصد دارد وضعیت این رشته پرطرفدار را سر و سامان بخشد.

مسابقات دوومیدانی داخل سالن / قم صاحب 4 مدال شد
رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به میزبانی تهران برگزار شد و قم درجمع برترین‌های چند چهره موفق قرار داشت. سالن آفتاب مجموعه ورزشی انقلاب تهران میزبان حدود 300 دو و میدانی کار در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور بود که قم در بخش مردان در رشته 60 متر با درخشش مهدی رضایی یک نشان نقره و در رشته 400 متر رضا ملک‌پور مقام سوم را دست آورد. در رشته پرتاب وزنه چهره شاخص دوومیدانی قم یعنی محمدحسین اسکندری با پرتابی به میزان 18 متر و 31 سانتیمتر نایب‌قهرمان شد و تیم چهار در 400 متر امدادی قم نیز با زمان سه دقیقه و 24 ثانیه و 67 صدم ثانیه نشان نقره گرفت.

تور تنیس روی میز کشور/ کسب مقام سوم توسط پینگ پنگ باز قمی
سید محمد معین منتظری پینگ پنگ باز خوش آتیه قم در تور تنیس روی میز نوجوانان کشور دراهواز به مقام سوم رسید و این برای نخستین بار است که یک قمی در تور تنیس روی میز کشور به جمع 4 نفر برتر می‌رسد.
در این مسابقات که با درخشش پینگ پنگ بازان قمی همراه بود بازی‌های زیبا و کسب مدال برنز مسابقات توسط سید محمد معین منتظری و بازی‌های درخشان سید علی سجادیان و صعود به جمع 8 نفر برتر مسابقات نشان از پیشرفت تنیس روی میز قم داشت.
راهیابی محمد محمدی به جمع 16 نفر برتر مسابقات نوجوانان و پیروزی بر محمد امین صمدی بازیکن تیم ملی و نفر سوم مسابقات جوانان کشور و نیز راهیابی امیر حسین فغانی به جمع 16 نفر برتر جوانان کشور مهر تاییدی بر توانمندی پسران پینگ پنگ باز قم بود.

مسابقات رزم طوس کشور/ درخشش رزمی کاران قم با کسب 8 مدال رنگارنگ
رزمی کاران قم 8 مدال مسابقات رزم طوس کشور را کسب کردند و در استایل لوکیک نایب قهرمان کشور شدند.
مسابقات کیک بوکسینگ رزم طوس قهرمانی کشور درحالی در مشهد به کار خود پایان داد که تیم اعزامی از استان قم به این رقابت‌ها توانست 8 مدال در رده‌های سنی مختلف به دست بیاورد.
عملکرد رزمی کاران قمی در این رقابت‌ها سبب شد تیم قم در استایل لوکیک نایب قهرمان کشور شود و همچنین تیم منتخب دفاع شخصی استان صاحب عنوان سوم کشور شد و این موفقیت ظرفیت ورزشکاران قمی در رشته‌های رزم محور را به نمایش گذاشت.
سهم قم از مدال‌های طلای توزیع شده در مشهد 5 مدال بود که 2 طلای رده سنی بزرگسالان برای قم توسط یاسر تکمار در وزن منهای 80 کیلوگرم و عباس ایزدی مهر در وزن منهای 70 کیلو به دست آمد.

لیگ برتر وشوو بانوان/ وشوکاران قم روی سکوی سوم ایران ایستادند
مرحله گروهی لیگ برتر ووشوی بانوان به پایان رسید و 4 تیم برتر از 2 گروه این مسابقات راهی مرحله نهایی شدند و تیم ووشوی استان نیز با وجود این که به مرحله نهایی نرسید اما عملکردی قابل قبول در این مسابقات داشت.
تیم ووشوی بانوان قم در آخرین دیدار خود در این مسابقات در آکادمی ووشو ورزشگاه آزادی 4 بر صفر هیات کردستان را شکست داد و در جدول دور گروهی پس از تیم‌های قدرتمند و مدعی قهرمانی این گروه، سپاهان اصفهان و کارون اروند خرمشهر سوم شد.

لیگ بدمینتون ایران/ قم به مرحله نهایی صعود کرد
رقابت‌های بدمینتون دسته اول مردان کشور به مرحله نهایی خود رسیده است و چهره 4 تیم حاضر در این مرحله مشخص شد که قم نیز در بین این 4 تیم نماینده دارد بر این اساس تیم منتخب هیات بدمینتون استان موفق به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته اول بدمینتون مردان باشگاه‌های کشور شد.
در سالی که بدمینتون قم دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و دو مرتبه مجمع انتخابات این هیأت ورزشی برگزار و سرانجام رئیس جدید هیات مشخص شد، تیم‌های مردان و زنان هیأت بدمینتون قم عملکرد موفقی در لیگ‌های باشگاهی ایران دارند.
بعد ازنتایج قابل توجه و مطلوب تیم زنان هیأت بدمینتون قم،این بار نوبت به مردان بدمینتون‌باز قم رسید که با درخشش دردو مرحله دیدارهای رفت و برگشت مقدماتی لیگ دسته اول بدمینتون مردان باشگاه‌های کشور مجوز صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها را کسب کرده و خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کنند.

سوپر لیگ کاراته ایران/ بانوان کاراته قم در جمع برترین‌های ایران
امسال تیم بانوان کاراته مرداس قم به واسطه کسب نتایج بسیار خوب یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی پیکارهای سوپر لیگ کاراته زنان باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، تیمی که اعضای آن در رنکینگ هفته سوم سوپر لیگ بین برترین‌ها حضور دارند. بانوان کاراته‌کای تیم باشگاهی مرداس قم پیش از هفته پایانی مرحله مقدماتی سوپر لیگ کاراته زنان باشگاه‌های کشور موفق به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی این مسابقات شدند.
نماینده کاراته بانوان قم در هفته‌های سپری شده از مرحله مقدماتی فصل 1397 سوپر لیگ کاراته زنان ایران عملکرد بسیار موفقی داشته و بدون باخت، موفق به شکست تمامی حریفان شده تا یکی از گزینه‌های اصلی کسب مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها محسوب شود.

ووشو پسران ایران/ نایب‌قهرمانی تالوکار قمی
رقابت‌های ووشوی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور با عنوان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در فرم‌های مختلف به انجام رسید و خوشبختانه یک نشان نقره سهم تیم اعزامی قم بود.
مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در بخش پسران جنبه انتخابی تیم ملی را داشت و در اوج حساسیت با حضور ووشوکاران 35 تیم از استان‌های مختلف کشور به میزبانی شهرستان نجف‌آباد اصفهان در سالن موهبت این شهر به انجام رسید و قم در فرم جین‌شو یک نشان نقره کسب کرد.

لیگ برتر فوتبال قم/ صعود تیم فوتبال سوهان محمد به صدر جدول
پس از تعطیلی چند هفته‌ای لیگ برتر فوتبال قم، نیم فصل دوم این رقابت‌ها هفته گذشته ادامه یافت و هفته نهم این پیکارها دوشنبه شب به پایان رسید تا تیم سوهان محمد به صدر جدول رده بندی برسد.
در بازی‌های برگزار شده در زمین چمن ورزشگاه شهید حیدریان تیم فوتبال سوهان محمد در دیدار برابر تیم قعرنشین پیروزان 3 بر یک به پیروزی رسید و به لطف این برد و همچنین توقف تیم سرخ پوشان برابر هما صدرنشین این رقابت‌ها شد.در انتهای جدول وضعیت تیم قعرنشین پیروزان بحرانی است و وحدت شریف، تیم ماقبل جدول نیز وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند.

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcf0cde.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما