شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 74858
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کشته شدن ۴۰۰هزارشیعه در ۱۷ روز در عراق/ وهابیت دست یهود را در خونریزی از پشت بسته است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران در سیطره آمریکایی ها بود و حتی کسی جرات نداشت به سگ های آنان تعرض کند و تنها با تبعیت از رهبری و تقدیم صدها هزار شهید و جانباز توانستیم این لکه ننگ را پاک کنیم؛ در کشور عراق و در زمان آیت الله العظمی خویی(ره) ظرف ۱۷ روز۴۰۰هزار شیعه را کشتند و بر سر جنازه ها به رقص و پایکوبی پرداختند پس شیعه به آسانی حفظ نشده است.
کشته شدن ۴۰۰هزارشیعه در ۱۷ روز در عراق/ وهابیت دست یهود را در خونریزی از پشت بسته است
کشته شدن ۴۰۰هزارشیعه در ۱۷ روز در عراق/ وهابیت دست یهود را در خونریزی از پشت بسته است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجم الدین طبسی امروز در دیدار جمعی از اندیشمندان پاکستانی که در قم برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و تشیع برای نابودی نور اهل بیت(ع) گفت: امروزه آل سعود همانند امویان که بیت المال مسلمین را  صرف جنگ،کشتار و ایجاد اختلاف در میان امت رسول الله می کردند، به کشورهای گوناگون پول و امکانات می دهند تا در مقابل یکدیگر بجنگند؛ بن سلمان بیست میلیارد دلار به پاکستان کمک می کند تا شیعه و پاسدار بکشد.

وی افزود: خون ریزی برای اینها مایه خوشحالی است، حجاج بن یوسف ثقفی چکار می کرد؟ اینها نیز دقیقا همان مسیر را در پیش گرفته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جریان وهابیت را یک جریان درحال سقوط دانست و در جایگاه مقایسه، به برخی فتاوای بی اساس و عجیب وهابیت همچون «جهاد نکاح و نکاح الوداع» اشاره کرده و شدت ضعف مفتیان وهابی را نقطه ضعف بزرگ این جریان دانست.

وی با اشاره به نقش نخبگان و خواص امت اسلامی در برملا کردن توطئه های دشمنان اسلام گفت: دشمنان اسلامی همه توان خود را به کار گرفته اند تا نور اهل بیت(ع) را خاموش کنند ما هم باید تلاش کنیم که این نور خاموش نشود و راه مقابله با آنان دعوا و شمشیر کشیدن نیست، بلکه کار فرهنگی می باشد و در این بین نقش متفکرین و نخبگان بسیار برجسته می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی خاطر نشان ساخت: وقتی انسان به خوبی در مورد وهابیت تفکر می کند به این نتیجه می رسد که اصلا شاید اینها مسلمان نباشد و زیر آن لباسشان لباس یهود باشد؛ چرا که اینان دست یهود را در خونریزی از پشت بسته اند.

وی در ادامه بیان داشت: سیاست خلفا همگی یک جور بود و تنها نام آنها فرق داشت؛ بنی امیه، بنی عباس و امروز آل سعود. امام صادق(ع) مصائب زیادی داشت و با فرقه‌های گوناگون انحرافی از جمله تصوف، فقه ابوحنیفه، جریانات الحادی، سلفی ها و فرهنگ غرب مقابله کرد و ما باید افتخار کنیم طرفدار امام صادق(ع) هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: ما در ایران حدود یک میلیون شهید و مجروح دادیم تا توانستیم پیروز شویم،  قبل از پیروزی انقلاب کشور ایران در سیطره آمریکایی ها بود و حتی کسی جرات نداشت به سگ های آنان تعرض کند؛  تنها با تبعیت از رهبری و تقدیم شهید و جانباز توانستیم این لکه ننگ را پاک کنیم؛ در کشور عراق و در زمان آیت الله العظمی خویی(ره) ظرف ۱۷ روز یکجا۴۰۰هزار شیعه را کشتند و بر سر جنازه ها به رقص و پایکوبی پرداختند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در طول تاریخ شیعه به سختی حفظ شده است هرچند دشمنان ما تهمت می زنند، اما باید بدانیم که اگر آنها به ما می گویند "رافضی" دقیقا همانند فرعونیان هستند که به کسانی که زیر بار فرعون نمی رفتند می گفتند رافضی؛ شیعه زمان پیامبر(ص) بوده است، شیعه قدیم است، تشیع یعنی غدیر، اگر غدیر رافضی هست ما نیز رافضی هستیم، غدیر را جبرئیل از طرف خدای متعال آورد آیا جبرئیل و خدای متعال نیز رافضی هستند؟.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در قم ابراز داشت: حوزه علمیه قم با کمترین امکانات و برنامه ها در حال پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام است، و این در حالی است که مردم و اندیشمندان جهان اسلام شاید کمتر از این برنامه ها آگاه هستند.

وی با بیان این‌که دشمن در این سال‌ها تلاش‌های فراوانی کرده است و داعش، طالبان، القاعده و غیره نه تنها مشکل آمریکا و انگلیس نیستند، بلکه ابزار و هموار کننده مسیر آن‌ها هستند، تصریح کرد: مشکل و مانع پیش روی استکبار، مکتب تشیع است که امام راحل(ره) دنیا را به این مکتب دعوت کرد؛ از این رو به مبارزه با آن پرداختند ولی نتیجه عکس گرفتند و تشیع بیشتر از گذشته ترویج و معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی در پایان با اشاره به تلاش علما و بزرگان دین در جبهه های حق علیه باطل عنوان داشت: در برابر جبهه داعش نیز شهید تقدیم کردیم تا بینی آن ها را به خاک ذلت بمالیم و نقش علما و بزرگان دینی در این میان واقعا برجسته و تعیین کننده بوده است.

خاطر نشان می شود: در پایان اندیشمندان پاکستانی به تبیین دیگاه ها و طرح سوالات خود پرداختند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwwbz.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما